استانی 17:56 - 25 شهریور 1398

مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در استان مرکزی اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: علت اجرایی نشدن مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور از سال ۹۶ تاکنون در استان مرکزی باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: باید مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی که عبارتند از کاهش آلاینده ها و باقیمانده سموم و آفت کش ها در محصولات کشاورزی پیگیری شود. جهاد کشاورزی موظف است با همکاری وزارت بهداشت نسبت به اجرای طرح راهبردی ارتقای سلامت محصولات کشاورزی به عنوان برنامه ملی مشترک در یک دوره چهار ساله اقدام کند و هر سه ماه یک بار گزارش آن را به دبیرخانه شورا اعلام کند، در استان اجرا شود.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از مبدا تا عرضه و دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در موارد مرتبط باید این مصوبه را اجرا و هر سه ماه یک بار گزارش آن را ارایه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار کرد: معاونت غذا و دارو در سطح عرضه در هنگام مشاهده عدم رعایت استاندارد محصولات غذایی در یک مغازه باید آن را پلمب کنند در غیر این صورت به دلیل عدم توجه به این موضوع مردم متضرر خواهند شد و هر روز باید شاهد ساخت بیمارستان و درمان بیماری ها بود.

اکرمی افزود: اگر سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک در هنگام انجام این کار با موانع قانونی مواجه شدند، اطلاع دهند و دفتر سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ورود پیدا خواهد کرد.


10239355
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است