اقتصادی 19:24 - 08 مرداد 1393
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با مدیرکل سازمان بین المللی کار (ilo) برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه مکاتبه کرده‌ام و از او خواسته‌ام به عنوان یک سازمان مهم در حفظ حقوق نیروی کار از تمامی ابزارهای خود برای جلوگیری از این حملات وحشیانه استفاده کند.

درخواست کارگران برای تجمع علیه جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس«اقتصادی» ایسنا، علی ربیعی اظهار کرد: مدیر کل سازمان بین المللی کار در گزارش سال 2014 خود به اجلاس کنفرانس بین المللی کار یاد آور شده بود که رفتارهای بی رحمانه علیه مردم غزه این منطقه را به یک جعبه باروت شبیه کرده است.

وی گفت: علاوه بر این به عنوان رییس دوره‌ای وزرای کار کشور های عضو جنبش عدم تعهد با وزرای کار این کشور ها مکاتبه کردم و از آنها خواسته ام مساعی خود را برای کمک به ملت غزه و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی به کار گیرند و این رایزنی ها همچنان ادامه دارد.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی یاد آورشد: در نامه خود به همتایانم در جنبش عدم تعهد خشونت‌های بی حد و حصر رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع را که ناقض تمام معیارهای انسانی است محکوم کرده‌ام. چرا که هیچ واژه‌ای قادر نیست عمق این جنایات را توصیف کند. زنان ، مردان پیران و کودکان بدون داشتن هیچ جرم و گناهی و بدون هیچ گونه تفاوتی مورد هدف سلاح‌های مرگبار این رژیم قراردارند. تاکنون تعداد زیادی ازمردم بی پناه غزه قربانی این خشونت شده‌اند. اثرات دیرپای این رفتار فاجعه‌آمیز به دلیل تلفات انسانی فراوان و تخریب های گسترده زیرساخت های منطقه، در آینده نیز همچنان دامن گیر مردم بی پناه غزه خواهد بود. به نظر می رسد رژیم صهیونیستی با جنایات فعلی خود پا را از این فراتر گذاشته و این منطقه را به یک آزمایشگاه مرگ تبدیل کرده است.

ربیعی همچنین از ارسال نامه به مدیر یونیسف خبر داد و گفت: به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به یونیسف اعلام کرده ام کشتار افراد غیر نظامی بویژه کودکان بی‌دفاع در نوار غزه غیر قابل تحمل بوده و با همه قواعد انسانی و بین المللی در تضاد است و نگرانی ما به خاطر محاصره غزه و کمبود امکانات پزشکی و نیازهای اولیه مردم این منطقه بسیار تشدید شده است. در راستای اهداف یونیسف مبنی بر دفاع از حقوق کودکان درخواست کرده ام این صندوق همه توان خود را برای توقف حملات رژیم صیهونیستی علیه مردم بویژه کودکان به کار گیرد و راهی بیابید تا کشورهای منطقه بتوانند به مردم غزه بویژه کودکان مظلوم آن کمکهای نوع دوستانه به ویژه در زمینه پزشکی را انجام دهند.

ربیعی گفت: علاوه بر این دستور دادم تا مراکز درمانی تامین اجتماعی آمادگی لازم را برای مداوای مجروحان غزه در صورت انتقال به تهران داشته باشند علاوه بر این که امکان ارسال تجهیزات دارویی وپزشکی نیز در صورت فراهم شدن شرایط مهیاست. علاوه بر این مراکز بهزیستی آمادگی لازم را برای ارایه کمک های توان بخشی برای ملت مظلوم غزه در ایران و غزه دارند.

ربیعی از درخواست کارگران و تشکل های کارگری برای هماهنگی در جهت برگزاری تجمع علیه جنایات رژیم صهیونیستی در مقابل دفتر سازمان ملل خبر داد و گفت در این زمینه با مراجع ذیربط درحال هماهنگی هستیم .

وی یاد آور شد: علاوه بر این تشکل های کارگری خواستار مهیا شدن شرایط ارسال کمک های انسان دوستانه به کارگران غزه شده اند.

ربیعی گفت: در همین راستا کانون‌های کارفرمایی در مکاتباتی با اینجانب آمادگی خود را برای کمک به بازسازی غزه اعلام کرده اند.

انتهای پیام


4357640
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است