استانی 09:15 - 30 تیر 1397
یک فعال اجتماعی و عضو موسسه دست‌های مهربان گفت: امروز بانوان سرپرست خانوار تا حدی از محیط جامعه دور شده و در انزوا به سر می‌برند که علت اصلی آن مشکلات مالی است.

زنان سرپرست خانواده بخش فراموش شده جامعه هستند

سمیه سرمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص فعالیت بنیاد دست‌های مهربان البرز، گفت: اساس فعالیت ما در این مجموعه حمایت‌های همه جانبه از زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست است.

این فعال اجتماعی عنوان کرد: این مجموعه با هدف توانمندسازی و حمایت از این بانوان و کودکان فعالیت می‌کند به این صورت که آموزش‌های لازم را به برای زنان سرپرست خانوار به منظور ایجاد اشتغال فراهم می‌کند تا علاوه بر رسیدن به استقلال مالی و توانایی اداره خانواده خود، به محیط جامعه نیز برگردند.

وی ادامه داد: امروز این بانوان تا حدی از محیط جامعه دور شده و در انزوا به سر می‌برند که علت اصلی آن مشکلات مالی است؛ به همین دلیل سعی ما در فعال کردن بانوان در سطوح مختلف اجتماع است تا علاوه بر حفظ شخصیت اجتماعی زمینه پیشرفت آنها نیز فراهم شود.

سرمدی با بیان اینکه اهداف موسسه دست‌های مهربان در 13 شعبه کشوری دنبال می‌شود افزود: ما در این مجموعه امکاناتی مانند درمانگاه، دندانپزشکی، سالن‌های ورزشی و خدمات آموزشی در اختیار داریم و در تلاشیم برای تمامی شعبه‌ها این امکانات را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شش شعبه موسسه  دارای درمانگاه است و تقریباً تمامی خدمات دندان پزشکی برای افراد تحت پوشش در این درمانگاه‌ها رایگان است.

این فعال اجتماعی از تحت پوشش قرار دادن افراد مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج گفت و اظهار کرد: برای تأمین داروهای این بیماران با یک شرکت داروسازی رایزنی‌هایی صورت گرفته که براساس آن قرار شد به مدت یکسال داروهای مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها موسسه دست‌های مهربان در اموری چون هماهنگی با کارگاه‌های تولیدی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، خدمات آموزشی مانند برگزاری کلاس‌های کنکور و موارد این چنینی نیز مشارکت دارد.

این فعال اجتماعی درخصوص فعالیت موسسه در حوزه کودکان نیز اعلام کرد: یکی از مهمترین تلاش‌های موسسه، گرفتن حامی برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زیر پانزده سال است.

وی اضافه کرد: در بین افراد تحت پوشش، کودکان بسیار با استعدادی داریم که با تعاملات و همکاری‌های موسسه و دانشگاه‌های خوارزمی و شهید بهشتی بسیاری از این استعدادها کشف شده‌اند و هم اکنون تعدادی  از آنها موفق به مدال‌آوری در رشته‌های ورزشی و تحصیل در رشته‌های پزشکی شده‌اند.

وی در پایان یکی از مشکلات شهر کرج در حوزه آموزشی را کمبود مدارس استثنایی عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اختصاص یک قطعه زمین در کرج برای ساخت مدرسه استثنایی موافقت شود تا بخشی از این مشکل مرتفع گردد.



انتهای پیام


9848209
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است