اقتصادی 01:40 - 13 بهمن 1393
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری اماکو:
با توجه به ارایه گزارش های میان دوره ای مناسب در حال حاضر بازار به این نتیجه رسیده است که اخبار منفی آن طورها هم که به نظر می رسید بر سودآوری شرکتها تاثیر منفی نگذاشته است. گرچه هنوز برخی ابهامات باقی مانده است اما جمع بندی بازار از تغییرات و اخبار واصله ، خوشبینانه تر به نظر می رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر عامل شرکت مشاور سرمایه گذاری اماکو درباره شرایط روزهای اخیر بازار پس از چند هفته متوالی منفی گفت: هفته گذشته نوسانات در بازار شدید بود اما از روز چهارشنبه بازار حرکت مثبتی را در پیش گرفت که به نظر می رسد رفتار هیجانی و واکنش بیش از اندازه نسبت به اخبار منفی جای خود را به تحلیل منطقی شرایط فعلی داده است.

 

محسن عباسی با اشاره به گزارش های میان دوره ای مناسب شرکت ها در دوره 9 ماهه اظهار داشت: با توجه به ارایه گزارش های میان دوره ای مناسب در حال حاضر بازار به این نتیجه رسیده است که اخبار منفی آنطورها هم که به نظر می رسید بر سودآوری شرکتها تاثیر منفی نگذاشته است. گرچه هنوز برخی ابهامات باقی مانده است اما جمع بندی بازار از تغییرات و اخبار واصله ، خوشبینانه تر به نظر می رسد.

 

وی افزود: اخبار مناسب هسته ای و بهبود قیمت نفت و وضع قوانین مناسب در حوزه فعالیت صنایع مانند پترو پالایشی ها و سنگ آهنی ها، سه کاتالیزور مهم در کنار جذابیت قیمتی نمادها بودند که باعث جذب مجدد سرمایه گذاران به بازار شد.

 

عباسی با بیان اینکه در روزهای مثبت شاهد بازگشت فروشندگان به بازار هستیم، خاطر نشان کرد: سهامدارانی که هر موج مثبت را غنیمت می شمارند در حال برگشت به بازار هستند، از طرفی نوسانگیران نیز نمی توانند دیدگاه بلند مدت داشته باشند، بنابراین الگوی معاملات قبلی خود را تکرار می کنند و به همین دلیل عرضه ها را افزایش خواهند داد.

 

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری اماکو درباره اینکه فضای شکل گرفته ورود گروه جدیدی از سهامداران را رقم می زند، توضیح داد: در شرایط پیش آمده بازگشت افراد با ریسک پذیری متوسط به بازار رقم می خورد که اتفاقا حجم زیادی از بازیگران بازار را شامل می شوند.

 

وی با اشاره به سه دسته سرمایه گذار در بازار سرمایه، ادامه داد: افراد ریسک گریز فعلا نظاره گر هستند و ترجیح می دهند به حساب های بانکی خود دست نزنند و فعلا به یکی دو روز مثبت شدن بازار توجهی ندارند اما اگر روند مثبت بازار ادامه دار شود پتانسیل ورود این افراد در روزهای آتی بالا می رود. این افراد معمولا بعد از طی شدن چند روز مثبت و رشد شاخص به آن می پیوندند. البته افراد نا آشنا و به اصطلاح بورس اولی ها نیز معمولاً در کوران صعود بازار به آن می پیوندند. بنابراین هنوز این دو گروه وارد بازار نشده اند و روند کلی پیوستن یا نپیوستن آنها به بازار را رقم می زند.

 

این کارشناس بازار سرمایه درباره رفتار افراد ریسک پذیر در شرایط فعلی بازار گفت: افراد ریسک پذیر و افرادی که هنوز در زیان هستند و در روزهای منفی از بازار خارج نشدند یک راه را طی می کنند. این افراد در صورتیکه وجهی نداشته باشند تنها نظاره گر هستند و در صورتیکه وجه نقد داشته باشند ممکن است در بازار این روزها نسبت به خرید و کاهش میانگین خرید خود اقدام کنند.

 

عباسی درباره دسته مهم سرمایه گذاران بورس گفت: اما دسته مهم که اکثریت بازار را هم تشکیل می دهند، افراد با ریسک پذیری متوسط هستند. این گروه در عین حال که به دنبال ورود در بهترین شرایط ممکن و در حداقل قیمت سهام هستند، در عین حال با منفی شدن نسبی بازار از آن خارج می شوند. با اخبار مثبت قابل اطمینان، سریعا وارد بازار می شوند و به دنبال دستیابی به حداکثر بازدهی با ریسک نسبی هستند.

 

وی با بیان اینکه این دسته از سهامداران معمولا شناخت خوبی از بازار دارند، تصریح کرد: این گروه بر طبق اصول و منطق فعلی بازار معامله می کنند. هر گز خلاف جهت بازار ( آن چیزی که ریسک پذیران سطح بالا انجام می دهند) معامله نمی کنند.  بازار فعلی دقیقاً مطابق با سلیقه این افراد است. بنابراین ممکن است در هفته جاری افزایش معنادار حجم معاملات رخ دهد زیرا قیمتها به اندازه کافی جذاب شده اند، و اخبار مثبت قابل توجهی به بازار ارایه شده و امیدواری برای رشد بازار بسیار پر رنگ تر از قبل شده است.





انتهای پیام/


5753980
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است