استانی 10:42 - 25 شهریور 1393
تبریز - ایرنا - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی کارکرد دستگاه نظارتی استاندارد را در زمینه مصالح ساختمانی با کاستی روبرو دانست و گفت: این سازمان انتظارات را در این حوزه برآورده نکرده است.

محمد صادق پورمهدی دوشنبه شب در جلسه شورای فنی استان با تاکید بر رعایت استاندارد مصالح ساختمانی، اظهار کرد: این سازمان باید نظارت جدی بر تولید مصالح ساختمانی داشته باشد.



وی با بیان این که مصالح ساختمانی به عنوان کالای که تبدیل به سرمایه ملی می شود، افزود: دولت وظیفه دارد بر رعایت استاندارد مصالح از مرحله تولید تا توزیع و استفاده نظارت کند.



پورمهدی با تاکید بر نظارت در چارچوب قانون، خاطر نشان کرد: بسیاری از ضعف ها و مشکلات پروژه های عمرانی از آنجا ناشی می شود که مجری و ناظر پروژه ها یکسان است، بنابراین ضروری است نظارت از اجرا جدا باشد.



وی با اظهار گله مندی از عملکرد دستگاه های نظارتی، اظهار کرد: متاسفانه جایگاه نظارتی دستگاه ها مخدوش شده و انتظار داریم دستگاه ها به درستی به وظایف خود عمل کنند.



معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مسوولیت خطیر شورای فنی استان، افزود: کمیته استاندارد سازی مصالح باید جدی تر عمل کرده و از مشکلات احتمالی در پروژه های عمرانی جلوگیری کند.



پورمهدی نظارت بر تولید مصالح ساختمانی را حمایت از تولید استاندارد دانست و گفت: غفلت و سهل انگاری در این خصوص قابل گذشت نیست.



وی همچنین به روز کردن دانش فنی و امکانات مهندسی استان را خواستار شد و افزود: در حال حاضر فناوری های بسیار پیشرفته ای در اجرای پروژه های عمرانی به کار می رود که باید امکانات و تجهیزات خود را متناسب با آنها آماده کنیم.



7233/587

انتهای پیام /*


4739341
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است