گوناگون 17:57 - 27 شهریور 1393
رئیس ستاد دهه غدیر کشور از برگزاری پنجمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر در 9 مهرماه امسال در جوار مرقد احمد بن موسی شاهچراغ در شیراز خبر داد.

برگزاری اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر در شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، حجت‌الاسلام محمود نظری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین هدف و انگیزه ستاد دهه غدیر در کشور و جهان این است که حلقه مفقوده شناخت را درباره دهه غدیر مشخص کند.

نظری افزود: برگزاری این اجلاس به عنوان یک نماد و حرکت سیاسی، اجتماعی، دینی و فرهنگی می‌باشد.

وی یادآور شد: اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در سال 86 به صورت کنگره بین‌المللی دهه غدیر در ساری، سال 90 در مشهد به عنوان همایش معنوی دهه غدیر، سال 91 در دانشگاه امام صادق تهران، سال 92 به عنوان هم اندیشی تخصصی جهانی شدن در دهه غدیر در ساری و امسال هم تحت عنوان نئو تئوری دهکده جهانی معرفت در شیراز برگزار می‌شود.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور از رونمایی سایت دهه غدیر و رونمایی کتاب با عنوان راه روشن دهه غدیر در پنجمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر در شیراز خبر داد.

نظری اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری میان عید قربان و غدیر مسئله‌ای مرتبط و متصل به عنوان مسئله امامت وجود دارد که به عنوان نقشه راه برای کشور است و باید در جامعه ترویج داده شود.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی غدیر باید به صورت یک فرهنگ اجتماعی مطرح باشد و به صورت تشکلاتی نباشد و امور فرهنگی باید به مردم واگذار شود چراکه مردم می‌توانند کمک بسزایی در امور فرهنگی و ایده‌ها داشته باشند.

به گزارش ایسنا رئیس ستاد دهه غدیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری پنجمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و مصادف بودن آن با شهادت امام رضا(ع) و شاخص بودن این روز گفت: خداوند بعد از خلقت آسمان و زمین و همه موجودات، عالی‌ترین نعمت را نعمت هدایت قرار داده تا انسان را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و هدایت را برای تکامل بشری به وسیله مربیان و متفکران در قاموس وجودیش آفریده است.

انتهای پیام


4748697
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است