استانی 13:53 - 18 اسفند 1399
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
ایسنا/اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قطار سریع السیر اصفهان- تهران به عنوان پروژه ای ملی دچار مشکلات زمانی شده است، گفت: تا پایان امسال از ۲۷ طرح اولویت دار حوزه راه در استان اصفهان، هفت پروژه افتتاح می شود و بقیه طرح ها تا پایان سال ۱۴۰۰ با تامین اعتبار، تکمیل خواهند شد.

افتتاح ۷ پروژه راه در اصفهان تا پایان امسال/گذر آقانورالله محل عبور خودروها نمی‌شود

علیرضا قاری قران امروز (دوشنبه-۱۸ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتبارات در بخش راه و ساخت به صورت ملی و استانی است، اظهار کرد: در سال ۹۸ مجموع اعتبارات ۷۶ میلیارد و در سال ۹۹ و از مهرماه تاکنون ۱۶۹ میلیارد تومان میزان اعتبارات افزایش یافته است که حدود ۱۲۰ درصد میزان اعتبارات افزایش یافته و تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد اعتبارات جذب شده است.

وی افزود: همچنین ۱۵ درصد اعتبارات نقدی و بقیه به صورت اسناد خزانه جذب می شود. در پروژه های عمرانی طی سال ۹۹ حدود ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات داشته ایم.

در مورد اعتبارات املاک و مسکن، توضیح داد: را در سال ۹۷ برای این حوزه ۷۴ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار شده بود که به طور کامل جذب شد که امسال به عدد ۸۵ میلیارد تومان رسید که تاکنون ۱۲۰ درصد درآمد در این حوزه از محل فروش املاک و تبدیل و واگذاری به مراکزی که نیاز دارند، کسب شد.

به گزارش ایسنا و به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، هر چه سطح عملکرد عمرانی را بالا ببریم، اعتبارات عمرانی استان افزایش می یابد.

قاری قرآن افزود: در سال ۹۹ میزان بودجه های جاری این اداره نسبت به سال گذشته ۸ و نیم درصد کاهش داشته است و با وجود افزایش حجم عملیات عمرانی، سطح پرداختی پرسنل اداره کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرایی و مهندسی و ساخت طول راه های استان شامل آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی و ...، ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است، توضیح داد: با توجه به تعدد پروژه های موجود در سال ۹۹  نگاه اولویتی به پروژه های مهندسی و ساخت و راه های استان شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در حوزه راه به دلیل کمبود اعتبارات پروژه هایی با ۸ سال قدمت در استان داریم، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ پروژه اولویت دار استان مشخص شده و همچنین ۲ پروژه مهم دیگر استان به طرح های اولویت دار اضافه شد که خوشبختانه تمام پروژه ها فعال است.

قاری قرآن تاکید کرد: سعی کرده ایم پروژه های جدیدی به طرح ها اضافه نکنیم و به محض اتمام پروژه ها، منتظر افتتاحیه آنها نمی شویم و برای خدمت رسانی به مردم وارد مدار می شود.

 وی تصریح کرد: تا پایان امسال ۷ پروژه افتتاح می شود و بقیه طرح های اولویت دار تا پایان سال ۱۴۰۰  با تامین اعتبار و تکمیل خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، یکی از پروژه های مهم استان آزادراه شرق است و قرار شد قطعه سوم این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل شود که با بهره برداری کامل در این حوزه اتصال اصفهان به استان فارس همانند تهران به صورت آزادراهی فراهم می شود.

قاری قرآن در خصوص پروژه های ساخت، توضح داد: ادره کل راه و شهرسازی زیاد پروژه های ساخت را شروع نمی کند، باید دستگاه های متولی این موضوع را دنبال کنند، اما در حوزه ساخت پروژه های نیمه تمام را تکمیل خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع علاوه بر ۲۳ پروژه اولویت دار، پروژه های دیگری در سطح استان درگیر مشکلات اعتباری هستند، تصریح کرد: در مجموع برای تکمیل پروژه های زیرساختی استان ۱۰۰۰ میلیارد تومان به اعتبار نیاز داریم.

قاری قرآن در ادامه درباره پروژه حوزه مسکن استان، گفت: در حال حاضر وارث پروژه مسکن مهر هستیم که ۱۶ سال پیش ۱۶۰ هزار و ۴۳۷ واحد مسکن برای استان هدفگذاری شد که از این تعداد ۹۹.۳ درصد تحویل مردم داده شده است و بقیه واحدها به دلیل نداشتن متقاضی و یا برخی مشکلات حقوقی در حال تعیین تکلیف است و اکنون پرونده پروژه مسکن مهر در استان بسته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه در پروژه اقدام ملی مسکن در کل کشور ساخت یک میلیون واحد برنامه ریزی شد که  ۴۰۰ واحد در قالب اقدام ملی بود و بقیه در قالب ساخت مسکن برای محرومین و مشارکتی است.

وی افزود: در طرح ملی اقدام مسکن ساخت ۷۶ هزار مسکن در استان برنامه ریزی شده است که طی سه نوبت ۹۴ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که بعد از ثبت نام با پالایش متقاضیان ۲۱ هزار نفر واجد شرایط پذیرفته شدند و در نهایت ۱۳ هزار نفر تایید صلاحیت شدند که تاکنون حدود ۵۵ درصد واجدین شرایط، واریز وجه کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از برنامه ها و اهداف طرح ملی اقدام مسکن این است که باعث مهاجرت نشود.

وی در ادامه به حوزه بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: طی سال های گذشته در اصفهان در حوزه بازآفرینی اعتبارات تخصیص یافته است به ویژه در منطقه ۱۴ اصفهان در محله حصه،  همچنین برای اجرای طرح بازآفرینی در هفت شهر اصفهان، کاشان، سمیرم، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر، نایین موافقت نامه داریم و تاکنون در حوزه بازآفرینی ۲۶ درصد اعتبارات بیشتری جذب کرده ایم، همچنین در سال ۹۹ حدود ۲۰ میلیارد تومان برای طرح بازآفرینی پیش بینی کرده ایم و به دنبال افزایش این عدد هستیم.

قاری قرآن اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی به خصوص در داخل بافت شهر اصفهان پروژه هایی تعریف کرده ایم و به همین منظور خانه های میراثی را برای بهسازی، خریداری کرده ایم که نمونه های آن حمام قاضی و کارخانه ریسباف است.

وی یکی دیگر از پروژه های بازآفرینی را، همت آباد عنوان کرد و گفت: طی سال های مختلف اقدامات زیادی برای بازآفرینی این منطقه صورت گرفت که به نتیجه نرسید، اما امروز همت آباد به روزهای خوب خود رسیده و نوید می دهم و بازآفرینی این محله می تواند پایلوت کشور شود و امیدواریم تا پایان امسال اولین بلوک ۲۴ واحدی تحویل اهالی این منطقه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در همت آباد به دنبال افزایش کیفیت زندگی هستیم و دولت در این طرح تسهیلگری می کند.

وی همچنین به حوزه نظام مهندسی در حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: مباحث نظارتی و نظارت بر اجرای ضوابط بر عهده راه و شهرسازی است، همچنین در حوزه معماری و شهرسازی تدوین قوانین و ضوابط برای شهرسازی وجود دارد و باید تمام شهرها طرح جامع و سپس طرح تفصیلی داشته باشند.

قاری قرآن گفت: تاکنون طرح جامع ۹۸ شهر از ۱۰۷ شهر استان تکمیل شده است و در سال ۹۹ تمام شهرها دارای قرارداد برای طرح تفصیلی در برنامه زمانبندی مشخص هستند.

وی اضافه کرد: طرح تفصیلی اصفهان نیز ابلاغ شده و باید بازنگری این طرح انجام شود و امیدواریم طرح جامع شهری دیگر مشکلی نداشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت گذر آقانورالله نجفی، اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی در گذر آقانورالله نجفی اجازه هیچ توسعه و بازگشایی مسیر را نمی دهد، اما شهرداری باید وضعیت موجود این گذر را ساماندهی کند، اما قطعا گذر آقانورالله محل عبور خودروها نخواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران، توضیح داد: قطار سریع السیر پروژه ای ملی است که متاسفانه دچار مشکلات زمانی شده و به طور قطع هر چه این پروژه بزرگتر باشد، مشکلات پروژه بیشتر می شود.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه ملاک عمل ما درپروژه ها داشتن برنامه زمان بندی مشخص با اعتبار مشخص است، تصریح کرد: پروژه های ملی وقتی بزرگ و زمان بر شدند مشکلاتشان بیشتر می شود و متاسفانه پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران نیز در این سال ها سه بار تغییر پیمانکار داشته و مشمول تحریم و مسایل و مشکلات مالی شده است به همین دلیل این پروژه به بخش های کوچک استانی تقسیم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با این شیوه اجرای پروژه قطار سریع السیر به عنوان پروژه محوری کشور پیش رود و اکنون پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیا است و سرمایه گذار خارجی آن چینی ها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به دلیل مشکلات موجود نمی توان زمان مشخصی برای پروژه قطار سریع السیر اصفهان تهران مشخص کرد، هرچند من مسئول این طرح نیستم و متولی آن راه آهن است و این پروژه ملی با محوریت شرکت ساخت پیش رود.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، در مورد توسعه فرودگاه اصفهان نیز، اظهار کرد: شرکت فرودگاه بر روی توسعه فرودگاه موجود برای سالن های داخلی و خارجی برنامه دارد و البته این پروژه نیز درگیر تحریم ها شد و حضور شرکت خارجی در این پروژه با مشکل مواجه شد.

قاری قرآن گفت: در حال حاضر در فرودگاه اصفهان پروژه های داخلی طرح توسعه در حال انجام است.

انتهای پیام


10982609
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است