سیاسی 20:19 - 07 مرداد 1394
وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران
وزیر امور خارجه فرانسه در تشریح علت سفرش به ایران گفت: خلاصه دلایل حضورم در ایران از دو کلمه تشکیل می‌شود، ابتدا احترام که میان ملت دو کشور وجود دارد و سپس از سر گیری ارتباط.

فابیوس:دلایل سفرم در دو کلمه خلاصه می‌شود
به گزارش افکارنیوز، لوران فابیوس وزیر امور خارجه کشور فرانسه عصر امروز در حاشیه دیدارش با معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشورمان درخصوص دیدارش با ابتکار گفت: چند هفته قبل با ایشان در فرانسه دیداری داشتیم که حضور بنده در ایران به معنای بازدید پس دادن از آن دیدار است.



وی افزود: ما طبیعتاً با ایران در موضوعات محیط زیستی همکاری‌های خوبی می‌توانیم داشته باشیم و امروز هم طبیعتاً راجع به این مسائل با یکدیگر سخن گفتیم.



وی گفت: در پایان سال میلادی جاری، کنفرانس کاپو ۲۱ برگزار خواهد شد که هدفش جلوگیری از افزایش دمای زمین و ایجاد گازهای گلخانه‌ای است.



فابیوس گفت: گرم شدن زمین آثار بسیار مخربی در جهان به همراه دارد که این آثار همه کشورها از جمله ایران و فرانسه را در بر می‌گیرد.



فابیوس گفت: پیش از کنفرانس کاپو ۲۱ یک کنفرانس پیش تدارکاتی در نظر گرفته‌ایم که با حضور ۵۰ وزیر محیط زیستی از ۵۰ کشور برگزار می‌شود که ما از ایران هم دعوت کردیم تا به عنوان یکی از آن ۵۰ وزیر در این کنفرانس حضور داشته باشد.



وزیر امور خارجه فرانسه گفت: ما باید به خیلی چیزها در زمینه موضوعات محیط زیستی توجه کنیم و به این نکته بیشتر توجه کنیم که هر کشور موقعیت خاص خودش را دارد و وضعیت همه کشورها شبیه به یکدیگر نیست.



وی تصریح کرد: ما به ایران پیشنهاد کردیم که در کنار همکاری زمینه کنفرانس کاپو۲۱ به صورت دو جانبه هم میان ایران و فرانسه همکاری‌هایی مشترک در زمینه محیط زیست صورت گیرد.



یکی از خبرنگاران از فابیوس پرسید اگر بخواهید سفر خود را تا این لحظه خلاصه کنید و درباره آن مطلبی بگویید، آن مطلب چیست، گفت: پس از ۱۷ سال اولین بار است که وزیر امور خارجه فرانسه به ایران سفر می‌کند که این نشان دهنده اهمیت این سفر و موضوعات مطرح شده در آن است.



وی گفت: به طور قطع تحقق توافق هسته‌ای یکی از علت‌های این سفر و زمینه‌ساز انجام آن بوده است.



فابیوس گفت: من سفرم را به طور کلی در دو کلمه خلاصه می‌کنم ، ابتدا احترام و در مقام دوم از سر گیری ارتباط.



فابیوس گفت: احترامی که از آن سخن می‌گویم احترام ملت فرانسه به ملت ایران و احترامی است که احتمالاً ایرانی‌ها به فرانسوی‌ها می‌گذارند.



وزیر امور خارجه فرانسه گفت: از سر گیری ارتباطات هم چیز مشخصی است که باید تلاش کنیم تا در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی، سیاسی و سایر زمینه‌ها محقق شود.



فابیوس گفت: معنای احترام ملت فرانسه به ایران که از آن سخن گفتم از آنجا معلوم می‌شود که رئیس جمهور ما از آقای روحانی دعوت رسمی کرده‌اند تا در چند ماه آینده به فرانسه سفر کنند.



انتهای پیام/

6832821
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است