گوناگون 20:11 - 21 مرداد 1399

ظرفیت دانشگاهی برای خنثی کردن تلاش دشمنان مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین خواجه در نشست خبری تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، اظهار کرد: بدون تردید اصحاب رسانه جایگاه ویژه‌ای در انعکاس مسائل و مشکلات جامعه دارند و با توجه به رسالت سنگینی که خبرنگاران بر عهده دارند، هر ساله به سهم خود از آنها تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: اکنون که کشور در شرایط خطیر و حساسی قرار گرفته است و تحریم‌های ظالمانی علیه آن روا می‌دارند باید از ظرفیت‌های دانشگاه و مراکز تحقیقاتی برای خنثی کردن تلاش دشمنان بهره‌مند شد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز نیز به سهم خود از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده است تا با ایجاد ارتباط بین صنعت و جامعه به وظایف خطیرش عمل کند و در راستای ایفای رسالتی که بر دوش داریم، شاهد یک دوران تلاقی صنعت و جامعه هستیم که در تاریخ ۶۵ ساله دانشگاه بی‌نظیر است.

خواجه با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز در سال‌های اخیر پروژه‌های ملی و بزرگی را در کشور انجام داده بیان کرد: از اعتماد متولیان صنایع از جمله مدیران صنعت نفت و شرکت‌های تابعه نیز تقدیر می‌کنیم که برای اجرای پروژه‌های ملی و ایفای نقش دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای تحقق مسئولیت‌هایش همکاری لازم را داشتند.

وی عنوان کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه از ۱۰۳ قرارداد در سال ۹۷ به ۲۲۰ قرارداد در سال ۹۸ افزایش یافته است و این یعنی بیش از ۱۶ درصد افزایش داشتیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: از نظر ریالی نیز از ۲۴۵ میلیارد ریال در سال ۹۷ به یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ افزایش یافته است.

خواجه یادآور شد: انتخاب سه طرح پژوهشی در میان طرح‌های برگزیده وزارت علوم به دانشگاه شهید چمران اهواز اختصاص یافت که از مجریان این طرح‌ها تقدیر و تشکر شد.

وی خبر داد: در ایام شیوع بیماری کرونا که همچنان هم ادامه دارد، دانشگاه شهید چمران اهواز کمتر از چهار روز موفق به راه‌اندازی آموزش مجازی آنلاین و آفلاین شد که بیش از دو هزار و ۳۰۰ درس را با این شیوه ارائه می‌کند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این دانشگاه باید بیش از ۱۵ درصد دروس را به صورت مجازی ارائه می‌دادیم که با کرونا این کار سرعت بیشتری به خود گرفت، حتی آموزش مجازی دانشجویان خارجی را که به کشورهای خود برگشته‌اند، به خصوص آموزش زبان فارسی که مقدمه ورود برای تحصیل به دانشگاه است، متوقف نشد و این امر نیز تداوم دارد.

خواجه تصریح کرد: تلاش کردیم تا با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف دانشجویان کارهای حضوری خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند و همچنین زیرساخت‌های آموزش مجازی را ارتقا می‌دهیم تا کیفیت آموزش فعلی را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: تهیه بروشور، انتشار ۲۷ شماره نشریه دانشجویی، تولید ۲۰ کلیپ آموزشی، برگزاری مسابقات مجازی مختلف مانند تلاوت قرآن و همچنین فراخوان کمک‌های نقدی برای تهیه بسته‌های بهداشتی از جمله اقدامات انجام شده دانشگاه شهید چمران اهواز در ایام شیوع ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: رسانه، یار و همکار دانشگاه محسوب می‌شود و هیچ فاصله‌ای با اصحاب رسانه احساس نمی‌کنیم و متعهد هستیم تا همه اخبار و اطلاعات را منعکس و پذیرای نقد باشیم تا در این تعامل، نواقص و معایب را کاهش دهیم و فرصت بیشتری را برای خدمت‌رسانی فراهم کنیم.

خواجه در خصوص انجام تحقیقات دانشگاهی با موضوع ویروس کرونا گفت: تعدادی کار تحقیقاتی برای کرونا ویروس در حال انجام است ولی چون هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند نمی‌توان اطلاعات بیشتری ارائه داد.

وی خبر داد: برای نحوه شروع سال تحصیلی جدید یک سری اما و اگرهایی داریم ولی احتمالاً کلاس‌ها به صورت مجازی برای دانشجویان فعلی برگزار شود. دانشجویان جدیدالورود که به دلیل تأخیر در برگزاری آزمون احتمالاً نیم سال آنها با تأخیر آغاز شود نیز در یک برنامه‌ریزی خاص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مدت کوتاهی به صورت حضوری به دانشگاه می آیند تا با فضای دانشگاه آشنا شوند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: برای استفاده از ظرفیت خوابگاهی نیز وقتی دانشجویان قبلی به صورت غیرحضوری در کلاس‌ها شرکت می‌کنند همه ظرفیت خوابگاهی فعلی در اختیار دانشجویان جدیدالورود قرار می‌گیرد که آن هم موقتی است چون نیاز به حضور طولانی‌مدت ندارند و صرفاً برای آشنایی با دانشگاه به مدت کوتاهی حضور دارند.

خواجه در خصوص نقش دانشگاه برای کمک به رفع موانع و بحران‌های خوزستان گفت: استان خوزستان بحران‌های کمی ندارد ولی دانشگاه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در کنار اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان به انجام تحقیقات و فعالیت‌های تخصصی بپردازد به عنوان نمونه در سیل سال گذشته متخصصان دانشکده علوم آب همراه با دانشجویان تحقیقات خوبی داشتند که نظرات کارشناسی آنها در اختیار سازمان‌های اجرایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست از کوثر کریمی خبرنگار مهر تقدیر شد.


10663003
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است