استانی 02:23 - 05 اسفند 1395
استاندار بصره:
خرمشهر- استاندار بصره در نشست مشترک با فرماندار و مسئولان اتاق بازرگانی خرمشهر با تاکید بر توافق، بر سهولت تجارت از مرز بین الملی شلمچه قول پیگیری موانع پیش رو را داد.

مشکلات تردد و بازرگانان خرمشهری از شلمچه پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه استاندار بصره و هیئت عراقی در پی بازدید از مرز تجاری شلمچه نشستی مشترک را با مسئولان اتاق بازرگانی و فرماندار خرمشهر با هدف توسعه مراودات تجاری میان خرمشهر و بصره برگزار کردند.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در این نشست به برشماری عمده مشکلات تجار در مرز شلمچه پرداخت و گفت: صدور ویزای رفت و برگشت همچنین الزامات انجام تست های سلامت در ترددهای بسیار از جمله مشکلات تجار در مرز شلمچه است که درخواست می شود سازوکاری اندیشیده شود تا ارائه کارت اتاق بازرگانی خرمشهر به تنهایی برای تردد به عراق کافی باشد.

هانی فیصلی از ساعات کار مرز عراق به عنوان دیگر مشکل بزرگ مرز شلمچه یاد کرد و افزود: امیدواریم تمهیداتی اندیشیده شود تا فعالیت مرز شلمچه عراق به صورت ۲۴ ساعاته انجام شود و در صورت ناممکن بودن این امر زمینه افزایش ساعات کاری به ۱۶ ساعت فراهم شود.

وی محدودیت فضای پارکینگ در مرز عراق را دیگر مشکل دانست و اظهار کرد: این پارکینگ ظرفیت ۲۵ تا ۳۰ وسیله را دارد که ظرفیتی محدود است.

استاندار بصره نیز در این نشست مشترک با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی بازرگانان خرمشهری، بیان کرد: جلسه ای با حضور زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند برگزار و مشکلات به طور کامل بررسی شد و توافنامه ای مشترک نیز به امضا رسید.

ماجد مهدی النصراوی به رفع مشکل تردد بازرگانان در پی امضا این توافقنامه تاکید کرد و گفت: در این جلسه که با حضور کونسولگرعراق و سفیر عراق در ایران تشکیل شده بود توافق شد که بازرگانان خرمشهری تنها با داشتن معرفی نامه منطقه آزاد اروند و یا کارت بازرگانی مورد تایید اتاق بازرگانی خرمشهر، قادر به تردد به کشور عراق باشند.

وی ادامه داد: همچنین مصوب شد که برای ترددهای زیر ۱۰ روز نیاز به انجام آزمایش های طبی نباشد.

 استاندار بصره از اجرایی نشدن برخی از مفاد این توافقنامه مشترک ابراز بی اطلاعی کرد و قول پیگیری این امر پس از بازگشت به عراق را داد.

استاندار بصره در ادامه این نشست دیداری را با علی حسین حسین زاده سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان داشت و در ادامه عازم تهران شد.


8846059
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است