استانی 15:33 - 06 بهمن 1393
از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت مراکز درمانی استان 634 هزار مراجعه داشته‌اند.

مراجعه 634 هزار زنجانی به مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌رضا بیگلری ظهر امروز در جمع خبرنگاران  اظهارداشت: متولدین دهه‌های 40 و 50 به خوبی با محدودیت‌های این حوزه آشنا هستند به طوری که کشور در همه حوزه‌های بهداشت و درمان نیازمند خدمات دیگر کشورها بود.

وی به تحولات شگرف روی داده بعد از انقلاب اسلامی در بخش بهداشت و درمان اشاره و اضافه کرد: این تحولات موجب شده است تا ایران محل مراجعه بیماران کشورهای دیگر در امور درمان شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان امید به زندگی را یکی از شاخص‌های بهداشت جهانی در وضعیت بهداشتی مردم عنوان کرد و افزود: این شاخص از 47 سال در سال های قبل از پیروزی انقلاب به 72 سال رسیده است.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی از 165 به یک هزار و 450 تخت خبر داد و افزود: تعداد پزشکان این مجموعه از 80 نفر در سال 57 به 840 در سال جاری رسیده است.

بیگلری  تاکید کرد: ارتقای صورت گرفته در بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان نتیجه همت مسئولان این حوزه است که منجر به ارتقای رفاه اجتماعی شده است.

این مسئول اجرای طرح تحول نظام سلامت را یادآور شد و افزود: اجرای این سند منجر به تحولی عظیم در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان شده و رضایتمندی عمومی را موجب شده است.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم برای کوچک‌ترین آزمایش‌ به خارج از بیمارستان هدایت می‌شدند، ادامه داد: این رضایتمندی در حوزه پرداخت هزینه‌های درمانی بسیار چشمگیر است.

وی کاهش قیمت تجهیزات پزشکی را از عواید اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و تاکید کرد: این کاهش 42 درصد برآورد شده است چرا که این شرکت‌ها با بیمارستان‌ها طرف حساب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کاهش تعرفه‌های درمانی برای بیماران بستری و ارتقای هتلینگ مراکز درمانی را از شاخص‌ترین بسته‌های طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

این مسئول از آغاز جایگزینی تخت‌های جدید بیمارستانی به مراکز درمانی استان زنجان از اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: در مرحله نخست 370 تا 380 تخت بیمارستانی که در برخی موارد سابقه کارکرد 30 ساله دارند، جایگزین می‌شوند.

بیگلری با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی برای ایجاد گرایش به سمت زایمان‌های طبیعی ادامه داد: از زمان اجرای این طرح 5 هزار و 639 زایمان طبیعی در مراکز درمانی زنجان انجام شده است.

وی تعداد سزارین‌های انجام شده در مراکز درمانی استان زنجان را در سال جاری 2 هزار و 995 مورد اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از مقیم شدن 48 پزشک در مراکز درمانی بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: بعد از اجرای این طرح زمینه ماندگاری 77 پزشک متخصص و 43 پزشک عمومی هم فراهم شده است.

این مسئول از ابراز تمایل 92 پزشک برای همکاری در کلینیک‌های فعال در استان زنجان خبر داد و مطرح کرد: استان بنا دارد محدودیت فضاهای کلینیکی جبران کند و در همین راستا راه‌اندازی چند مجتمع پزشکی هم در دستور کار دارد.

بیگلری افزود: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت مراکز درمانی استان زنجان 634 هزار مراجعه داشته‌اند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه‌های دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی را تشریح کرد و افزود: مسابقه کتابخوانی، نخستین جشنواره ورزشی کارکنان، افتتاح مجتمع تجمیع شده دندانپزشکی ابهر، افتتاح مرکز اورژانس ارمغانخانه و هشت خانه بهداشت از جمله این برنامه‌ها است.


5706081
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است