استانی 09:53 - 03 آذر 1393
در آذربایجان شرقی
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: در هفت ماهه امسال حوادث ناشی از استفاده نادرست از گاز طبیعی در استان 78 فقره بوده که باعث فوت 9 نفر و مصدومیت 15 نفر شده است.

24 نفر به دنبال استفاده نادرست از گاز طبیعی کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی، ولی الله دینی در همایش « پیشگیری از مرگ خاموش » که  با حضور مدیران و کارشناس مسئولان سلامت و تندرستی سازمان آموزش و پرورش استان به همت روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: 100 درصد جامعه شهری و 80 درصد جمعیت روستایی و اکثریت مدارس استان بهره‌مند از گاز طبیعی هستند.

وی با توجه به ظرفیت بالای آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهاد تأثیرگذار می‌تواند در سلامت جامعه و ترویج مصرف بهینه از گاز طبیعی نقش بسزایی را ایفا کند.

دینی به اهمیت آموزش در آموزش و پرورش پرداخت و اشاره کرد : آموزش و یادگیری و فرهنگ‌سازی اساس توسعه در هر جامعه است از این رو شناخت مفاهیم مخاطرات گاز از سنین پایین به ویژه دانش‌آموزان می‌تواند زمینه‌ساز رشد فکری دانش‌آموزان در استفاده صحیح و ایمن از این نعمت الهی باشد.

وی با اشاره به اینکه موضوع گاز گرفتگی باسواد و بی سواد نمی‌شناسد و هر کس نکات ایمنی را رعایت نکند گرفتار گاز گرفتگی و در نتیجه صدمات غیرقابل جبران خواهد شد، گفت: نعمتی که باید موجب رفاه و آسایش و آرامش باشد بر اثر بی‌دقتی و عدم رعایت نکات ایمنی باعث وارد آمدن صدمات جانی و مالی می‌شود بطوری که در آمار منتهی به هفت ماه  سال گذشته 80 فقره حوادث ناشی از استفاده نادرست از گاز طبیعی در استان گزارش شده که منجر به فوت 11 نفر و مصدومیت 19 نفر شده است این آمار در 7 ماه امسال 78 فقره بوده که باعث فوت 9 نفر و مصدومیت 15 نفر شده است.

وی با تأکید بر نقش آموزش در صرفه جویی و مدیریت مصرف گفت : با توجه به آغاز زود هنگام سرما در استان و افزایش مصرف گاز همکاران ما در سراسر استان بر آن هستند با تجهیز تمام امکانات از افت فشار گاز جلوگیری کنند از این رو توصیه ما به مدیران این است طبق بخشنامه معاون اول ریاست جمهوری  بعد از تعطیلی مدارس نسبت به خاموش کردن سامانه گرمایشی اقدام و یک ساعت قبل از ورود دانش آموزان نسبت به راه‌اندازی آن اقدام کنند.

در ادامه  این همایش کارشناسان HSE شرکت گاز استان نسبت به تشریح مباحث گاز گرفتگی و چک لیست ارزیابی آگاهی دانش‌آموزان اقدام و به سؤالات و ابهامات حضار در این خصوص پاسخ دادند.


5255692
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است