گوناگون 02:30 - 04 اسفند 1396
خبر > اگر چه ایران پس از مدت‌ها شاهد بارش برف بود و خندید، اما این بارش برف هرگز نمی‌تواند کشور ما را از خشک‌سالی و کم‌آبی برهاند و لازم است همه‌ی ما خیلی جدی به مصرف‌کردن درست و هدر‌ندادن آب اهمیت بدهیم.

مثلاً مدت دوش‌گرفتن‌ را کم کنیم و موقع مسواک‌زدن شیر آب را ببندیم. در مدرسه هم حتماً مراقب باشیم که در آب‌خوری‌ها آب هدر نرود یا هنگام ظرف‌شستن هم تا جایی که می‌شود، کم‌تر آب مصرف کنیم.

می‌گویند که تا 50سال آینده، آب سفره‌های زیرزمینی در 12استان کشور خشک خواهد شد. انستیتوی منابع جهانی در ماه جاری میلادی نسبت به گسترش استرس‌های آبی در سراسر جهان هشدار داده و پیش‌بینی کرده است که «33کشور جهان در سال 2040 میلادی با استرس بسیار بالای آبی مواجه باشند.»

با این‌همه، آیا می‌دانی که می‌توانی حامی‌آب باشی و عضو باشگاه حامیان آب بشوی؟ با عضویت در این باشگاه می‌توانی در کارگاه‌های مرتبط با این موضوع شرکت کنی، دانش‌خود را در این زمینه بالا ببری و در مصرف آب و فرهنگ‌سازی مصرف آب تأثیرگذار باشی.

به گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه و به نقل از دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی کودک و انرژی، طرح  ملی حامیان آب از سال 84 شکل گرفته است. دانش‌آموزان از شش‌سالگی تا دوره‌ی اول متوسطه می‌توانند عضو طرح ملی حامیان آب بشوند.

در این طرح، به فرد یا دانش‌آموزی، «حامی آب» گفته می‌شود که علاوه بر تلاش در تحصیل علم، می‌کوشد از آب به‌صورت درست و مناسب استفاده کند و با یادگیری روش‌های استفاده‌ی صحیح از آب به ترویج این روش‌ها و راهکارها در میان هم‌کلاسی‌ها‌، دوستان و خانواده‌ی خود می‌پردازد.

قدم نخست برای حامی آب‌شدن، ثبت‌نام در«باشگاه حامیان آب» است. دانش‌آموزان پس از عضویت در این باشگاه و دریافت «کارت عضویت» به‌صورت رسمی «حامی آب» می‌شوند.

برای عضویت در این باشگاه می‌توانید به نشانی hamiab.ir مراجعه کنید. برنامه‌های متنوعی برای حامیان آب در نظر گرفته شده است. مثل مسابقه‌های کتاب‌خوانی، نقاشی و برگزاری جشنواره‌های گوناگون.

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عکس: محمود اعتمادی/ دوچرخه


9688247
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است