استانی 14:31 - 13 اسفند 1393
شهدای کرمانشاه - 72
شهید مجتبی جعفری از شهدای کرمانشاهی گرانقدر انقلاب اسلامی است که به‌همراه دیگر هم‌رزمانش در تجمع اعتراض‌آمیز علیه رژیم پهلوی در کرمانشاه به‌دلیل پافشاری در برابر سرنگونی سلاخان قتلگاه پهلوی به شهادت رسید.

شهادت پاسخی برای سرنگونی سلاخان پهلوی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهید مجتبی جعفری در اردیبهشت‌ماه سال 1340 در یک خانواده مذهبی و معتقد به مذاهب اسلامی در شهر کرمانشاه به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا مقطع دوم دبیرستان در این شهر گذراند.

این شهید بزرگوار با وجود اینکه استعداد کم‌نظیری در تحصیل داشت، اما روح ظلم ستیزیش به او اجازه ماندن و ادامه تحصیل در هوای تعفن رژیم آمریکایی پهلوی را نداد.

علاقه وی به کسب علم و آموختن آن به اندازه‌ای بود که در ایام تابستان زمان گذراندن اوقات فراغت به دوستانش که در دروس تحصیلی مشکل داشتند کمک می‌کرد و موفقیت آنان را بر مسرت خود ترجیح می‌داد.

در زمان رژیم پهلوی که راه برای انحراف مردم به‌ویژه جوانان هموار بود و هر نوع وسیله لهو و لعب در دسترس بود، شهید جعفری با نماز، روزه و مطالعه کتاب‌های دینی از هواهای نفسانی که افراد را تهدید می‌کرد به دور ماند.

این شهید والامقام با وجود اینکه به سن تکلیف نرسیده بود و سن بسیار کمی داشت در آن هنگام که فریادهای مرگ بر شاه تنها خشم و غضب فرعون دوران را برمی‌انگیخت با حضور جدی و مستمر خود در راهپیمایی‌ها در کنار دوستانش در راه مبارزه با رژیم گام برمی‌داشت.

وی از هر فرصتی و امکانی فریاد مرگ بر سلطنت پهلوی را سر می‌داد و همگام با سایر مبارزان با سیاهی مبارزه و به امید سپیده‌دم آزادی خستگی‌ناپذیر، بندهای اسارت را یکی پس از دیگری پاره می‌کرد و روزنه حبس‌گاه را لحظه به لحظه به روی فجر رهایی گشاده‌تر می‌ساخت.

شهید به‌ همراه شهیدان بزرگوار دیگر همچون صادق صابون‌پز، سیروس اسفندیاری و مصطفی امامی و گروهی دیگر از مردم کرمانشاه به رهبری مرحوم آیت‌الله جلیلی دست به تظاهرات علیه رژیم منحوس پهلوی می‌دادند و با وجود اینکه هر روز با تهدیدات عوامل این رژیم رو به رو بودند، اما همواره جرئت رویارویی با سپاه آهنین رژیم را داشتند.

شهادت بزرگترین آرزوی این شهید والامقام بود که سرانجام در تاریخ 11 /7 /57 در یک تظاهرات خیابانی که به درگیری انجامید به ضرب گلوله دژخیمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یکی از دوستان این شهید بزرگوار در خاطرات خود آورده است: روز یازدهم مهرماه سال 57، سربازان تا دندان مسلح رژیم منحوس پهلوی، سوار بر تانک‌ها مردم را تهدید به تیراندازی کرده و خواستار متفرق‌شدن مردم بودند، اما شهید جعفری به‌همراه دیگر هم‌رزمانش همچنان برای سرنگون ساختن سلاخان قتلگاه پافشاری می‌کردند.

وی می‌افزاید: شهید جعفری از همان دوران کودکی دارای اخلاق و رفتاری قابل ستایش بود و همواره دوستان و یاران فراوانی داشت که برای کمک به آنان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کرد و همواره تا آخرین لحظه زندگیش در راه مبارزه با رژیم غاصب استکبار گام برداشت.


5974758
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است