گوناگون 12:41 - 16 مرداد 1401

راه اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، به استناد رای صادره در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی (۲۲ خردادماه ۱۴۰۱) که به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است رشته های جدید و مراکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه های علوم پزشکی ایجاد می شوند.

بر اساس این رای با تاسیس مرکز تحقیقات بیولوژی پرتو در دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت قطعی شد.

این مرکز در سال ۱۳۹۵ به صورت اصولی شروع به فعالیت کرده و با توجه به فعالیتهای گسترده پژوهشی و تحقیقاتی، در سال ۱۳۹۹ بر اساس نتایج ارزشیابی فعالیت های پژوهشی مراکز تحقیقات وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی کشور (دولتی و خصوصی)، رتبه دوم در بین مراکز تحقیقات بیومدیکال فاقد ردیف مستقل بودجه یک تا پنج سال فعالیت دانشگاه ایران را کسب کرد.

همچنین وزارت بهداشت با راه اندازی ۲ مرکز تحقیقات و یک رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موافقت کرد.

بر این اساس با تاسیس مرکز تحقیقات بازتوانی ریه (موافقت اصولی)، مرکز تحقیقات مامایی (موافقت قطعی) در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موافقت به عمل آمد.

به استناد رای صادره شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با راه اندازی رشته بهداشت مدارس مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ظرفیت پذیرش ۳۰ دانشجو مبتنی بر مفاد تفاهم نامه منعقده بین وزارتین بهداشت و آموزش و پرورش برای یک دوره موافقت شد.

ادامه پذیرش دانشجو منوط به تصمیم گیری در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی خواهد بود.

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی همچنین موافقت خود را با راه اندازی دو رشته بهداشت مدارس با ظرفیت پذیرش ۳۰ دانشجو برای یک دوره و فناوری اطلاعات سلامت با ظرفیت پذیرش ۱۵ دانشجو برای یک دوره در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اعلام کرده است.

همچنین وزارت بهداشت به استناد رای صادره در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی کشور با راه اندازی رشته خون شناسی آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با ظرفیت پذیرش ۴ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موافقت کرد.

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این جلسه با تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل موافقت اصولی بعمل آمد.


11647599
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است