استانی 15:25 - 28 آبان 1397
محققان ژاپنی سواد بهداشتی والدین را در طولانی کردن مدت زمان خواب کودکان موثر دانستند.

ارتباط بین سواد بهداشتی والدین و ساعات خواب فرزندان

به گزارش ایسنا و به نقل از ژورنال healthcar، “اوجی” و همکارانش به بررسی ارتباط بین مدت زمان خواب در نونهالان و سواد بهداشتی والدین پرداختند.

خواب در کودکان قبل از مدرسه یکی از فاکتورهای اصلی در سلامتی و زندگی فعال آنها است. بر اساس آمارها، فقدان خواب کافی یک مشکل عمومی جدی در ژاپن است. در تحقیقاتی جدید، ارتباط بین سواد و وضعیت بهداشتی با داشتن خواب کافی به خوبی شناخته شده است.

در این پژوهش شرکت کنندگان شامل کودکان 3 تا 6 سال و والدین آنها بررسی شدند. والدین در دو گروه مطابق با داده‌های حاصل تقسیم و مدت زمان خواب توسط والدین گزارش شد. داده‌ها از ۲۷۹ والد و فرزندانشان آنالیز شد. متوسط مدت زمان خواب در گروه با سواد بهداشتی بالا بیشتر از افرادی بود که از سواد بهداشتی پایین‌تری برخوردار بودند و همچنین یک ارتباط مثبت در گروه با سواد بهداشتی پایین مشاهده شد، اما تفاوتی در گروهی با سواد بهداشتی بالا یافت نشد.

مطابق نتایج حاصله، سواد بهداشتی والدین بر مدت زمان خواب اثر می‌گذارد، این تحقیق پیشنهاد می‌کند که سواد بهداشتی آنها ممکن است هدف مناسب اقداماتی باشد که هدف آن طولانی کردن مدت زمان خواب کودکان شود.

انتهای پیام


9977571
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است