استانی 13:32 - 28 اسفند 1396
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: امسال با شعار "صنایع‌دستی فرصتی برای گردشگری تجربه‌ محور به استقبال نوروز خواهیم رفت.

راه‌اندازی جاذبه‌های جدید گردشگری در شیراز

به گزارش ایسنا، مصیب امیری دوشنبه 28 اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه‌ی ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس گفت: امسال بیش از 130 هزار بروشور، نقشه شهرستان‌ها، کتابچه معرفی استان فارس، نقشه گردشگری استان فارس به چاپ رسیده  است.

او اضافه کرد: مستندی با حضور هنرمندان و گویندگان مطرح کشور در راستای معرفی آثار گردشگری استان فارس تحت عنوان رویای سرزمین پارس تهیه و تدوین شده است.

امیری با اشاره راه اندازی سیستم  USSD با شماره #9797*6655*، به روز رسانی و معرفی پرتال جامع گردشگری مجازی استان به نشانی fafarschto.ir به عنوان اقدامات اجرا شده در فضای مجازی، گفت: وب سایت پایگاه میراث جهانی پاسارگاد به نشانی www.pasargadae.ir به روزرسانی و از سایت م حور ساسانی فارس (شامل مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور، فیروز آباد و سروستان) به نشانی www.salfbase.com نیز رونمایی شده است.

این مقام مسئول از موزه سنگ و کاشی‌های تاریخی استان در کاروانسرای جنب هفت تنان و تالار آینه خانه نصیرالملک به به عنوان جاذبه گردشگری جدید شیراز یاد و اضافه کرد: تور مجازی دو زبانه در مجموعه جهانی تخت جمشید توسط پایگاه ابن مجموعه راه اندازی شده و از طریق آن گردشگران تخت جمشید قدیم  و بازسازی شده را تماشا کرده و از طریق بلوتوث تمام اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

او با بیان اینکه مسیرهای جدید بازدید در مجموعه جهانی تخت جمشید تعریف شده است، برگزاری نوروزگاه در شیراز و 8 شهرستان استان شامل مرودشت، پاسارگاد، کازرون، فیروزآباد، آباده، نورآباد ممسنی، لارستان، نی ریز، برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در سراسر فارس، افزایش ساعت بازدید از اماکن، اجرای برنامه نور و صدا در تخت جمشید، تدوین تورهای استان گردی و بسته های سفر توسط آژانس‌های مسافرتی استان، راه‌ اندازی تورهای شیراز گردی ویژه میهمانان نوروزی از مبدا اقامتگاه‌ها نوروزی، راه اندازی وسایل نقلیه برقی گردشگری در محوطه پاسارگاد، استقرار راهنمایان در اماکن گردشگری، ساماندهی غرفه ها و سرویس‌های بهداشتی اماکن، انجام مرمت‌های اضطراری، استقرار راهنمایان در سایت‌های گردشگری را از دیگر برنامه‌های شاخص اعلام کرد.



انتهای پیام


9720336
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است