استانی 10:54 - 28 دی 1397
استاندار اعلام کرد:
استاندار خراسان شمالی از صدور مجوزهای بی نام در تمامی بخش‌های این استان برای امر سرمایه گذاری و تسریع در امور صادر می‌شود.

صدور مجوزهای بی‌نام در همه بخش‌های خراسان شمالی برای سرمایه‌گذاری

به گزارش ایسنا، محمد علی شجاعی در نشست خبری استانداران ادوار این استان، با اشاره به اینکه این امر بر اساس سند توسعه انجام می شود، گفت: با وجود مجوزهای بی نام سرمایه گذاران، دیگر سرمایه گذارها مجبور نخواهند شد به ادارات متلف مراجعه کنند.

وی ادامه داد: سازمان ها را خواهیم نشاند و مجوزهای بی نام برای زمان مشخص صادر خواهد شد.

شجاعی در پاسخ به اینکه برای توسعه اشتغال در این استان بر روی مشاغل خرد و کوچک تاکید خواهید داشت و یا صنایع بزرگ؟ اظهار کرد: نرخ مشارکت در این استان در روستاها بالاتر است و نیروهای مولد در روستاها وجود دارند از سوی دیگر از نعمت هایی همچون جنگل و مراتع در این استان برخوردار هستیم، تمامی آن ها تکلیف ما را برای توسعه استان روشن می کند.

وی تصریح کرد: به طور قطع یکی از نداشته های خراسان شمالی به ویژه در صنعت بنگاه های خرد و متوسط است، بنابراین مسیری که استانداران پیشین طی کرده بودند مسیر درستی بوده و ما نیز باید به سوی توسعه مشاغل خرد و متوسط در این استان برویم.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در سال آینده گامی جزء در مسیر سند توسعه برنداریم و ریالی غیر از این مسیر خرج نکنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بالاخره ساخت بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان به کجا خواهد رسید؟ بیان کرد: راز و جرگلان نداشته های بسیار زیادی دارد و با فراهم کردن یکی دو امکان حل مشکلات این شهرستان حل نمی شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای رفع محرومیت در این شهرستان باید هجوم برد تا مشکلات در این منطقه حل شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مشکل دو صنعت لوله گستر و فولاد در شهرستان اسفراین را چگونه حل خواهید کرد، گفت: مشکل اصلی این دو صنعت، دولتی بودن آن است و همین امر سبب شده تا واحدی همچون لوله گستر برای پیدا کردن بازار تلاش نکند و به همین علت است که هم اکنون با ظرفیت بسیار اندک در حال فعالیت است.

شجاعی تصریح کرد: اگر این واحد تولیدی در دست بخش خصوصی بود آیا بخش خصوصی اجازه می داد تا این واحد با ظرفیت 15 درصد فعالیت کند؟

وی تاکید کرد: قرار بر این شد تا برنامه ریزی های لازم برای توسعه تولید و فروش انجام شود و از سوی دیگر صحبتی نیز با شرکت نفت انجام شود تا بخشی از محصولات را خریداری کند تا ظرفیت تولید به 40 تا 50 درصد برسد.

نماینده عالی دولت در استان در رابطه با سند توسعه استان نیز بیان کرد: هیچ یک از مدیران در انجام کارهای خود کوتاهی نمی کنند اما از آنجایی که راه مشخص نیست، مردم نمی توانند نتایج را ببینند و اگر سند نباشد کارها به یکدیگر متصل نمی شوند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در سال گذشته 57 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به شهرستان راز و جرگلان اعطا شده است و از آنجایی که یکی از پتانسیل های قوی در این شهرستان نوغانداری است بنابراین انتظار می رود که حدود 50 میلیارد تومان از رقم مذکور در این حوزه اختصاص داده شود اما رقم اختصاص یافته بسیار اندک است.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: سند توسعه نشان می دهد که در کدام بخش هزینه شود و این سند در این استان در حال آماده شدن است و یک ریال نیز برای تهیه آن هزینه نشده است.

وی در رابطه با اجرای طرح توسعه پتروشیمی مجتمع خراسان نیز اظهار کرد: طی نشستی که رئیس جمهور داشتیم این مورد به دکتر روحانی منتقل شد و اعلام شد که مردم خراسان شمالی توقع دارند تا این طرح اجرایی شود.

شجاعی ادامه داد: قرار بر این شد تا مکاتبه ای در این خصوص با وی انجام و تکلیف این موضوع روشن شود.

انتهای پیام


10030989
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است