استانی 14:36 - 30 فروردین 1400
ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن24 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خبر داد.

آخرین وضعیت بستری‌ها و مبتلایان کرونایی در علوم پزشکی سمنان

دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 22 هزار و 852 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته  و از 29 الی 30 فروردین ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 24 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به پنح هزار و 410 نفر رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس ادامه داد: علاوه بر این 17 هزار و 442 بیمار نیز به صورت سرپایی در مراکز درمانی و بیمارستانی تحت‌پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 4525 نفر رسید.

با اشاره به موج جدید شیوع کرونا در کشور و استان گفت: ساده انگاری‌ها و بی‌توجهی‌ها به بیماری کرونا ویروس به ویژه در ایام نوروز مهمترین عامل سیر صعودی کووید19 در هفته‌های اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در وضعیت هشدار و نامطلوبی قرار دارد،افزود: رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف ستاد ملی کرونا و همراهی بیش از پیش شهروندان با مدافعان سلامت در کنترل این بیماری بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام


11032289
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است