اجتماعی 11:16 - 22 بهمن 1394
مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز زمان اسوه‌سازی است و برای دست‌یابی به این مهم نیز باید به سمت آموزه‌های خوب حرکت کنیم.

نسل امروز باید بداند که انقلاب اسلامی به سادگی محقق نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، مهدی علی‌اکبر‌زاده در مراسم تجلیل از برترین‌های برنامه‌های فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد تحولات عظیم و چشم‌گیری در همه بخش‌ها به‌ویژه حوزه سیاست خارجی هستیم، افزود: نسل امروز و آینده باید به این موضوع آگاه شوند که انقلاب اسلامی و آرامشی که امروز نصیب ملت ایران شده، به سادگی محقق نشده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز وظیفه سنگینی بر دوش کسانی که در شکل‌گیری انقلاب نقش داشته و اینک در میان ما هستند، قرار دارد تصریح کرد: وظیفه امروز این افراد، پاسداری از انقلاب اسلامی و حفظ آرمان‌های امام راحل است.

علی اکبرزاده ادامه داد: با نگاهی به گذشته درمی‌یابیم که افراد تأثیرگذاری از مدرسه انقلاب که مدیریت آن بر عهده فردی دانا و مدبر بود، فارغ‌التحصیل شده‌اند و وظیفه امروز این دانش‌آموزان که سال‌ها پیش از مدرسه انقلاب فارغ‌التحصیل شده‌اند، حفظ و پاسداری از انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند بررسی دلایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی که همانند نوری در تاریکی ظهور کرد هستیم تا بتوانیم در پاسداری از آن خوب عمل کنیم، اظهار کرد: بی‌تردید، ایام‌الله دهه‌فجر بهترین فرصت برای شناختن این دلایل و برکاتی است که به‌واسطه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عاید مردم شده است. انقلاب اسلامی را ملت ایران به وجود آوردند، بنابراین در وهله اول باید این انقلاب را مردمی دانسته و نگاهی نهادی و دستگاهی به آن نداشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز نیازمند این هستیم که خانواده‌ها فرزندان خود را با زندگی ائمه‌اطهار (ع) آشنا کنند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در انتقال سیره‌ها دارند، به همین خاطر نباید به انجام این امر فقط به واسطه کتاب‌های درسی اکتفا کنیم. همچنین بحث اخلاقیات را باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم؛ چرا که فرزندان این مملکت که اخلاقیات بر نظام آن حاکم است، باید در این راستا گام بردارند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان استانی طرح مصباح که شامل 10 اثر از معلمان و 27 اثر از دانش‌آموزان بود، تقدیر شد.

انتهای پیام


7673709
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است