بین‌الملل 22:11 - 25 مهر 1400
سازمان ملل اعلام کرد که کمیته تدوین و بررسی قانون اساسی سوریه کار خود برای تهیه طرح پیش‌نویس اصلاح قانون اساسی این کشور را از روز دوشنبه آغاز می‌کند.

پدرسن: بر سر گنجاندن ۴ اصل در پیش‌نویس قانون اساسی سوریه توافق کردیم

به گزارش ایسنا، «گی‌یر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد که کمیته تدوین و بررسی قانون اساسی سوریه در نشستی که قرار است فردا در ژنو برگزار شود، عملا روی طرح پیش‌نویس اصلاح قانون اساسی سوریه تمرکز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، پدرسن توضیح داد که این کار بر اساس توافق بین دو رئیس کمیسیون قانون اساسی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، «گی‌یر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد که کمیته تدوین و بررسی در نشستی که قرار است فردا (دوشنبه) در ژنو برگزار شود، عملا روی طرح پیش‌نویس اصلاح قانون اساسی سوریه تمرکز خواهد کرد.

پدرسن تأکید کرد که در جلسه فردا، گروه کوچکی از کمیته  قانون اساسی سوریه  کار تهیه و تدوین پیش‌نویس اصلاح قانون اساسی را آغاز خواهد کرد.

وی اظهار داشت که این امر بر اساس توافق «احمد الکزبری» نماینده دولت سوریه و «هادی البحره» نماینده مخالفان دولت سوریه به عنوان دو رئیس کمیته تدوین قانون اساسی سوریه انجام می‌گیرد.

پدرسن در ادامه اظهاراتش در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما بر سر گنجاندن ۴ اصل قانون اساسی در طرح پیش‌نویس توافق کردیم و متن‌هایی در حال تهیه است که هفته جاری مورد بحث قرار می‌گیرد و امیدوارم بتوانیم در این زمینه به پیشرفت برسیم.

وی توضیح داد: ما و دو رئیس کمیته تدوین قانون اساسی توافق کردیم که در دور ششم نه تنها در زمینه مقدمات اصلاح قانون اساسی کار شود، بلکه تهیه پیش‌نویس طرح اصلاح قانون اساسی را نیز آغاز خواهیم کرد و آنچه در این هفته یک موضوع جدید به شمار می‌رود، کار بر روی تدوین پیش‌نویس اصلاح قانون اساسی در سوریه است.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه حدود سه هفته پیش در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد از توافق طرف‌های سوری برای از سرگیری مذاکرات درباره قانون اساسی خبر داد و آن را یک «خبر خوب» توصیف کرد.

کمیته تدوین قانون اساسی فعالیت خود را از اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی در ژنو آغاز کرده است.

وی پیشتر  اعلام کرده بود که یک گروه کوچک از کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از ۴۵ عضو، ۱۸ اکتبر آینده (روز دوشنبه) در ژنو گردهم خواهند آمد.

کمیته قانون اساسی سوریه شامل ۱۵۰ عضو اعم از نمایندگان دولت سوریه، معارضان و جامعه مدنی است و یک کمیته کوچک ۱۵ نفره برای هر تیم متشکل از ۴۵ نفر تشکیل شده است.

ششمین دور از مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه فردا (دوشنبه) با حمایت و نظارت «گی‌یر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام


11276288
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است