فرهنگی‌هنری 09:31 - 27 اردیبهشت 1397

گویندگان صدا و سیما با قاسم افشار وداع کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر قاسم افشار گوینده پیشکسوت عرصه رادیو و تلویزیون امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت از روبروی منزل وی در منطقه منظریه به سمت بهشت زهرا (س) برگزار شد.

با پخش آیاتی از قرآن کریم این مراسم آغاز شد و گویندگانی از جمله فواد بابان، رحمان نظام اسلامی، حسن سلطانی، مهناز شیرازی گوینده خبر، مرتضی حیدری و حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در این مراسم حضور داشتند.

حسن سلطانی مجری تلویزیون در این مراسم در سخنانی بیان کرد: زنده یاد قاسم افشار نسبت به کار بسیار متعهد و علاقه مند و از سواد رسانه‌ای برخوردار بود.

وی ادامه داد: او تا آخرین روزی که در تلویزیون انجام وظیفه می کرد، متعهدانه و با عشق و علاقه کارش را انجام داد.

سلطانی با اشاره به دیگر ویژگی های این گوینده پیشکسوت اظهار کرد: قاسم افشار خوش محضر، خوش قول و متدین و اهل علاقه به محبت اهل بیت بود. ویژگی‌های فردی و اجتماعی او منحصر به خودش بود، هیچ وقت فریفته شهرت نشد و حتی اجازه نداد فریفته شدن در جامعه رسانه‌ ای به زندگیش ورود پیدا کند.

این گوینده خبر اضافه کرد: افشار در خانواده نیز دلسوز و مهربان بود و در اجتماع بسیار گره‌ گشا بود و به دنبال حل مشکلات دیگران می رفت. از آخرین کارهایی هم که بعد از تلویزیون انجام داد این بود که موسسه خیریه‌ ای را احداث کرد تا از کار نیازمندان و محرومان گره باز کند.

حجت الاسلام اکرمی پدر ۲ شهید نیز در این مراسم درباره قاسم افشار بیان کرد: ما هرچه درباره حاج قاسم بگوییم کم گفته ایم، من جز شایستگی و بایستگی از او ندیده ام. همانطور که امام هشتم می فرماید در جامعه نیکو و خوب زندگی کنید و افشار اینگونه زندگی کرد.

رحمان نظام اسلامی از دیگر مجریان تلویزیون در این مراسم با تسلیت به دختر افشار بیان کرد: افشار سال ها در رسانه کار کرد و بعد از کار در رسانه باز هم در یک موسسه خیریه منشا خیر بود. اگر می خواستید او را پیدا کنید باید در کوچه پس کوچه های مناطق محروم می گشتید. او نه تنها خودش که به همراه خانواده و به تاسی از حضرت علی (ع) این کمک به مستمندان را انجام می داد.

مهناز شیرازی گوینده قدیمی خبر نیز در سخنانی درباره افشار بیان کرد: افشار مردی وارسته، دادرس، شوخ طبع و مردم‌ دار بود. او در کار و جلو دوربین بسیار سرسخت بود و وقتی از جلوی دوربین کنار می‌ رفت لحظات خوشی را در جمع دوستان می گذراند.

وی ادامه داد:  افشار در زمانی هم که کار نمی‌کرد ارتباط خود را با همکاران حفظ کرد و برای من مثل برادر بزرگ‌ تر بود و زمانی که با خبر فوت او روبرو شدم نمی‌ دانستم آن را باور کنم یا خیر.

شیرازی جای افشار را در صدا و سیما بسیار خالی دانست و عنوان کرد: او از اخلاقیات خوب، تخصص و سواد رسانه‌ای در تلویزیون برخوردار و جایش در صدا و سیما بسیار خالی بود.

وی در پایان به ارتباط خود با خانواده افشار اشاره و بیان کرد: من با افشار در ۱۰ سالی که از تلویزیون دور بود و با خانواده اش در ارتباط بودم. ما هیچ‌ گاه دوستان خود را فراموش نمی‌کنیم به ویژه که آقای افشار نقش استادی و برادر بزرگتر را برایم داشت و امیدوارم روحش قرین رحمت الهی باشد.

در پایان مراسم برای افشار نماز خوانده شد و او را به سمت بهشت زهرا (س) تشییع کردند تا در کنار آرامگاه دخترش به خاک سپرده شود.


9781401
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است