بین‌الملل 09:02 - 07 تیر 1396
در تماس تلفنی با ترامپ اعلام شد؛
کاخ الیزه اعلام کرد، روسای جمهوری فرانسه و آمریکا در تماسی تلفنی توافق کردند تا در صورت انجام یک حمله شیمیایی دیگر در سوریه دست به اقدامی مشترک بزنند.

حمایت رئیس جمهور فرانسه از حمله احتمالی آمریکا به سوریه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید پیشتر به رئیس جمهوری سوریه درباره حمله با تسلیحات شیمیایی هشدار داده بود.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش درباره مساله بحران سوریه و اقدامات لازم برای یافتن واکنشی مشترک در صورت انجام حمله شیمیایی در این کشور صحبت کردند.

آمریکا اخیرا مدعی شد اقداماتی را در پایگاه هوایی شعیرات سوریه رصد کرده است؛ همان پایگاهی که در حمله ششم آوریل سال جاری میلادی هدف موشک کروز آمریکا قرار گرفت.

در این گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری فرانسه گفت که اگر حمله جدید شیمیایی در سوریه رخ دهد، پاریس دست به حملات هوایی یکجانبه علیه اهداف می‌زند.

دیپلمات‌ها و مقام‌های دفاعی فرانسه نیز گفته‌اند که هنوز اطلاعاتی درباره فعالیت‌های جدید دولت سوریه در این پایگاه هوایی به دستشان نرسیده است.

یکی از این مقام‌ها گفت: به نظر می‌رسد که این پیامی برای روس‌ها باشد. این اقدامات ما را آگاه می‌کند در صورت بروز یک حمله شیمیایی دیگر ما دست به کار می‌شویم.

ماکرون همچنین ترامپ را دعوت کرد تا در مراسم جشن‌های روز ملی فرانسه در ۱۴ ژوئیه سال جاری میلادی در پاریس شرکت کند.

روز سه شنبه نیز وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده بود در صورت وقوع حمله شیمیایی جدید در سوریه از اقدام نظامی آمریکا علیه دمشق حمایت می‌کند.

انتهای پیام


9208551
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد به هیأت نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد دستور داده تا از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به نیرو‌های امدادرسان لبنانی شکایت کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است