سیاسی 15:49 - 29 دی 1395
معاون پارلمانی رئیس جمهور حمایت از توسعه پایدار روستاها را یکی از سیاست‌های اصولی دولت یازدهم اعلام کرد و گفت: لایحه فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با همین هدف تقدیم مجلس شده است که امیدواریم نمایندگان محترم بررسی و تصویب این لایحه را تسریع کنند.

درخواست دولت از مجلس برای تسریع در تصویب لایحه ایجاد اشتغال در روستاها

به گزارش ایسنا،  حسینعلی امیری اظهار کرد: دولت به خاطر اهمیت این لایحه، حدود دو ماه پیش آن را با پیشنهاد دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که نمایندگان محترم به یک فوریت آن رای دادند.  هدف این لایحه سرمایه گذاری در روستاها برای ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت، فعال کردن صنایع و بنگاه های کوچک با مدنظر قراردادن مزیت های نسبی هر منطقه است که البته در این لایحه اولویت به مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی داده شده است.



وی انتقادات مطرح شده در مورد این لایحه از جمله در زمینه عدم شفافیت را رد کرد و گفت: توسعه روستاها و مناطق محروم همواره جزو اهداف بنیادین نظام جمهوری اسلامی بوده که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است، بنابراین نباید تلاش های دولت برای تحقق این مهم و کمک به توسعه روستاها را با نگاه سیاسی و جناحی تحلیل کرد. یکی از مشکلات روستاییان در سال‌های اخیر کمبود منابع مالی بوده است که با تصویب این لایحه بخشی از این مشکلات از طریق اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی حل می‌شود. ایجاد اشتغال در روستاها از طریق سرمایه‌گذاری در کارهای تولیدی و بنگاه‌های کوچک و تعاونی‌های محلی می‌تواند علاوه بر کمک به توسعه مناطق روستایی از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز جلوگیری کند. 

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: نظر دولت بر این است که پرداخت این تسهیلات با حداقل موانع بوروکراتیک مواجه شود تا بتوان بسرعت آن را اجرایی کرد و امیدواریم که نمایندگان محترم پس از بازگشت از حوزه‌های انتخابیه خود، بررسی این لایحه را در دستور کار قرار دهند.

 وی با تاکید بر اینکه " نگاه ما به روستا، نگاه به قاعده نظام  سکونت است" ابراز امیدواری کرد که با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی لایحه "اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی" هر چه سریعتر تصویب شود. 

انتهای پیام


8682506
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است