اجتماعی 17:52 - 24 مهر 1396

رئیس سازمان استاندارد به‌مناسبت روزجهانی استاندارد پیامی صادر کرد.
 
به گزارش سامانه اطلاع رسانی سازمان استاندارد ایران، متن پیام به این شرح است:
 
امروزه استانداردها در همه اجزای زندگی شهری دخیل هستند. حضور مداوم استانداردها در زندگی شهری محدود به کالاها و خدمات روزمره نمی شود بلکه حوزه­های مهم و کلانی مثل انرژی، حمل و نقل و فناوری اطلاعات را نیز دربر می گیرد. به عبارت دیگر، استانداردها دستورالعمل­ های مهم برای تمامی جنبه­ های زندگی از ساختمان­ های با مصرف بهینه انرژی، حمل و نقل هوشمند، مدیریت پسماند تا ایجاد جوامع پایدار را آماده می­ سازند.


ارتقای سطح خدمات شهری و گام نهادن به سوی مدیریت یکپارچه شهری مستلزم به کارگیری استانداردهای اختصاصی برای خدمات متنوع در شهر است که هوشمندتر شدن شهرها را به همراه دارد. البته انجام این فرآیندها و هوشمندتر شدن شهرها در گرو همکاری و تعامل نزدیک سازمان ملی استاندارد ایران، شهرداری ها، وزارتخانه ها و سازمان های دخیل در مدیریت شهری است. ما به عنوان مرجع استانداردسازی در کشور برای شکل گیری این نوع همکاری آماده ایم تا شهرهایمان با سرعت بیشتری در مسیر هوشمندسازی حرکت کنند.



سازمان ملی استاندارد بر اساس وظایف ذاتی خویش و با توجه به اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه و اصل 24 سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای پوشش سراسری استاندارد گام های بلندی برداشته است. برای سازمان ملی استاندارد ایران هیچ موضوعی مهمتر از ایمنی و سلامت مردم نیست و به همین دلیل با چشمان باز و هوشمندی بر تولید، واردات و صادرات کالاها و خدمات نظارت می­ کنیم و باور داریم که استاندارد کلید توسعه اقتصادی کشور است. ما با درک دغدغه های مقام معظم رهبری، برای تحقق شعار «تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی» گام برداشتیم.



 ما به تعریف پیوست های فرهنگی برای استاندارد معتقدیم و پویش « کالای استاندارد ایرانی میخرم» را به همین دلیل طراحی و اجرا کردیم تا همه برای سربلندی وطن در شرایط برابر تلاش کنیم.



من انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد با عنوان «استانداردها، شهرها را هوشمندتر می کند» از ایران را به فال نیک می­گیرم و این موفقیت ارزشمند بین­ المللی را آغاز حرکتی نو در همکاری بین سازمانی برای هوشمند کردن شهرها در ایران می­ دانم.



از روز جهانی استاندارد در سال 1395 تا امروز موفقیت­ های فراوانی در حوزه­های تدوین و تجدیدنظر در استانداردها، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه­ شناسی، هم در داخل و هم در عرصه بین­ المللی، به دست آوردیم و از ظرفیت ­ها و موقعیت­ های ایجاد شده به خوبی بهره بردیم تا پرچم سازمان ملی استاندارد، هم در ایران و هم در عرصه جهانی، برافراشته باشد.از توفیق های ارزشمندی که امسال به دست آوردیم انتخاب پوستری از ایران برای روز جهانی استاندارد است. این توفیق های پی­ درپی حاصل تلاش و تدبیر یکایک کارکنان، معاونان و مدیران سازمان بوده است. از همه شما همکاران گرانقدر و معاونان و مدیران تلاشگر قدردانی می­کنم و امیدوارم این تلاش بی­ شائبه و موفقیت­ های شیرین در سال­های بعد نیز تداوم یابد.
 
نیره پیروزبخت                    
 

9481212
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است