اقتصادی 09:49 - 09 آبان 1393
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اعلام اینکه در هفته گذشته هیأت مدیره این انجمن با آقای نوبخت جلسه‌ای داشته‌ است، گفت: وی پس از بررسی پرونده قول دادند، تا با برگزاری جلسه‌ای با وزرای مربوطه مشکلات دامداران را حل کند.

به گزارش عیارآنلاین، مدت‌هاست که دامداران و تولید‌کنندگان شیرخام، این ماده غذایی بی‌جایگزین از عدم دستیابی به مطالبات مصوب شده توسط دولت که بارها خواهان اجرایی شدن آن بوده‌اند، می‌گویند و انگار کسی قصد ندارد، سناریوی پایانی این سریال طولانی را به نگارش درآورد.

شیر خام 2

این گزارش می‌افزاید: در حالی که دامداران امسال مدعی بودند، قیمت تمام شده شیر بیش از ۱۵۰۰ تومان است و سخت در انتظار اعلام قیمت مصوب به انتظار نشسته ‌بودند که بالاخره پس از کش و قوس‌ و بررسی‌های فراوان دولت در تیرماه سال جاری قیمت ۱۴۴۰ تومان را برای آن مصوب کرد، اما به جای اینکه این قیمت به نفع دامداران شود و درد ‌آنها را دوا کند، صنایع از شیر ۱۴۴۰ تومانی ماهی گرفتند و دوبار قیمت شیر را در ابتدا و بعد از ماه ماه مبارک رمضان و هر بار به میزان ۱۵ درصد افزایش دادند و در دفاع از اقدامشان در مقابل دامداران ابراز داشتند که صنایع توان پرداخت نرخ ۱۴۴۰ تومان مصوب به ازای هر کیلو شیر را ندارند!؟

به پایه این گزارش از روزی که قیمت شیرخام تولیدی دامداران برای خرید توسط کارخانجات ۱۴۴۰ تومان اعلام شد، تا به امروز ۴٫۵ ماه می‌گذرد، اما هنوز هم دامدار شیر را زیر قیمت مصوب به صنایع و صنایع لبنی با افزایش قیمت به دلیل تعیین نرخ ۱۴۴۰ تومان توسط دولت، به مردم می‌فروشد.

ناگفته نماند که به گفته دامداران اجرایی نشدن مصوبه ۱۴۴۰ تومان دولت تنها مطالبه دست‌نیافتنی آنها نبوده، بلکه از این مطالبات معوق دست نیافتنی می‌توان به ۵ ماه علوفه معوق تیرماه تا آذر ۹۲، عدم پرداخت کسری یارانه اسفندماه سال ۹۲، و عدم اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر تخصیص یارانه (۳۰۰ میلیارد تومانی) سه ماهه بهار امسال هم اشاره کرد.

این گزارش حاکی است: اما علیرغم مشکلاتی که به دلیل محقق نشدن مطالبات، دامداران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خوشبختانه سعه صدر بالایی دارند و این بار علیرغم بارها عنوان کردن مطالباتشان و عدم دستیابی به جواب از نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواسته‌اند، مشکل‌شان را حل کند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه هفته گذشته هیات مدیره کانون انجمن صنفی گاوداران با آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور جلسه‌ای داشته‌اند، گفت: آقای نوبخت پس از بررسی پرونده و مستندات ارائه شده دامداران مبنی بر عدم اجرای مصوبات و معوقات قول داده‌اند، تا با برگزاری یک جلسه با وزرای صنعت، معدن و کشاورزی و همچنین سینکی رئیس ستاد تنظیم بازار مشکلات بررسی و به زودی این مشکلات حل شود.

منبع : فارس


5082379
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق گزارش وزارت اقتصاد، تعداد مجوز‌های کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز ۲۸ فروردین به ۳۶۸ هزار و ۸۰۷ مجوز رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآورد می‌شود که تولید چای خشک بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، با افزایش راندمان و اصلاح رده‌های انرژی سیستم‌های سرمایشی، هدف‌گذاری کاهش ۴۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پیگیری می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط جوی مناسب و سبزینگی مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود، اما تحقق این موضوع به اعلام‌جایزه تحویل گندم بستگی دارد که امیدواریم تا پایان فروردین این امر محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تمدید مهلت برای مودیان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌های پیش فرض تا ۱۲ اردیبهشت ماه تابه امروز ۵۰ درصد از مودیانپیش فرص اظهار نامه‌های خود را تکمیل کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولت به صورت دقیق از طریق بخش مردمی‌سازی مشخص می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و آبگرفتگی فرودگاه‌ها امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش و تشدید بارش‌ها در سه استان جنوبی کشور احتمال وقوع سیل وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ در راستای ایجاد تعادل و جلوگیری از زیان مرغداران باید از سطح بازار جمع آوری شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است