اجتماعی 18:27 - 29 مهر 1393
یک مسوول درستادمبارزه با مواد مخدر:
گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در کنار رویکردهای مقابله ای که تاکنون نتیجه موثری هم نداشته است، لازم است رویکرد اجتماعی را جدی بگیریم.

به گزارش ایرنا، 'سیدحسن موسوی چلک ' روز سه شنبه در همایش اعتیاد و خانواده در شهرستان گنبدکاووس افزود: همسایگی بزرگترین تولید کننده مواد مخدر و سودکلان ناشی از ترانزیت این مواد ، موجب شده تا پدیده اعتیاد در کشور گسترده تر شده و از سنتی به صنعتی تغییر یابد.



وی ادامه داد: در رویکرد مقابله ای تاکنون بیش از 3700 شهید تقدیم شده اما نتیجه لازم در این رویکرد گرفته نشده است و لذا ضرورت دارد باید از همه رویکرد ها استفاد شود که رویکرد اجتماعی مهم ترین راه است.



مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در رویکرد اجتماعی مبارزه با اعتیاد ظرفیت های زیادی وجود دارد که خانواده مهم ترین این ظرفیت هاست .



موسوی چلک ادامه داد: حوزه اجتماعی درگذشته همیشه در حاشیه سیاستگذاری ها بوده و نگاه مسوولان بیشتر به حوزه های عمرانی و سیاسی بوده است.



وی افزود: این غفلت ها امروزه موجب شده نگاه همه به این سمت جلب شود و به همین خاطر ریاست جمهوری چند بار به اهمیت این موضوع نیز اشاره کرده است.



وی گرایش زنان به اعتیاد را یکی از عمده نگرانی مسوولان اجتماعی خواند و گفت: امروزه نوک پیکان آسیب ها به سمت خانمهاست و افزایش طلاق ، خشونت ها و اعتیاد موید این امر است.



موسوی چلک گفت: در خانواده سالم احترام متقابل افراد رعایت می شود اما در خانواده ای که اعتیاد وجود دارد مشکلات عدیده مشاهده می شود.



وی فقر شادی در خانواده ها را یکی مشکلات حوزه اجتماعی خواند و گفت: در خانواده ای که شادی وجود ندارد افراد آن خانواده در نقاط دیگر دنبال شادی می گردند که این امر مشکلات زیادی را در پی دارد.



مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره اینکه طبق آمار میزان شادی در خانواده های ایرانی در بین 157 کشور رتبه 115را دارد ، افزود: شاد زیستن باید در درون خانواده باشد.



موسوی چلک گفت: براساس پژوهش انجام شده، بدست آوردن شادی و فرار از مشکلات بیشترین فراوانی را در میان مبتلایان به اعتیاد دارد.



معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این همایش گفت: خانواده در قانون اساسی کشور جایگاه والایی دارد و دولت نیز برای تحکیم روابط خانواده ها برنامه ریزی زیادی کرده است.



'محمد حمیدی' ادامه داد: اگر اجتماعی رو به اضمحلال برود قطعا از خانواده ها شروع می شود و اگر جامعه ای رو به ترقی باشد ریشه آن نیز در خانواده هاست.



وی گفت: امروز دشمن با تبلیغات مسموم در فضای مجازی و دیگر رسانه ها ، جوانان که بار توسعه کشور را بر دوش آنهاست مورد هدف قرار داده است.



فرماندار ویژه گنبدکاووس افزود: در این شهرستان تلاش های زیادی برای پیشگیری از اعتیاد انجام می شود اما کمبود اعتبار مشکلاتی را در این راه بوجود می آورد.



وی از مسوولین امر خواست اعتبارات حوزه پیشگیری از اعتیاد این شهرستان را افزایش دهند تا برنامه ها اجرایی شوند.



/600/ 622/

انتهای پیام /*


5006836
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است