علمی فناوری 16:23 - 01 اردیبهشت 1400

تجهیزات آزمایشگاه پاتولوژی بومی سازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، حمید رمضانی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز در آزمایشگاه‌های پاتولوژی در این شرکت دانش بنیان تولید می‌شود که برای تشخیص بیماری‌های مختلف از جمله سرطان می‌توان از آنها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در ادامه بیان کرد: برای نمونه یک بیمار زمانی که به پزشک مراجعه می‌کند و علائم یک بیماری خاص در وی مشاهده می‌شود، پزشک دستور می‌دهد که مقداری از بافت بدن بیمار از اندام و محیطی که مشکوک به بیماری است، برداشته شود.

وی افزود: این بافت در آزمایشگاه پاتولوژی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که مثلاً آلوده به سرطان است یا خیر. برای تشخیص این مسئله به دستگاه‌های مختلفی نیاز است. یک دستگاه ممکن است وظیفه برش بافت را داشته باشد و یک دستگاه دیگر نیز بافت را بررسی کند.

این فعال دانش‌بنیان ضمن ارائه توضیحات بیشتر، ادامه داد: در واقع در یک آزمایشگاه پاتولوژی زنجیره‌ای از دستگاه‌های مختلف برای تشخیص وجود دارد که ممکن است شامل ۲۰ یا ۳۰ دستگاه مختلف بشود. پیش از این تقریباً همه این دستگاه‌ها از خارج از کشور وارد می‌شد، اما در حال حاضر ما فناوری ساخت ان تجهیزات را داریم و همه این دستگاه‌ها را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

رمضانی با اشاره به تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه گفت: قیمت دستگاه‌های این شرکت تقریباً یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی است. شاید یک دستگاه آمریکایی ظاهر زیباتری هم داشته باشد، اما ما مدعی هستیم که در برخی اوقات فناوری دستگاه‌های ایران‌ساخت ما حتی از این دستگاه‌ها نیز بالاتر است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: در حال حاضر در برخی بیمارستان‌ها به دلیل عدم وجود یک قطعه کوچک، دستگاه گران قیمت خارجی بلااستفاده مانده است. چون قطعه‌اش وجود ندارد، در حالی که ما خدمات پس از فروش گسترده، گارانتی ۳ ساله و حتی خدمات تعویض دستگاه معیوب را به مشتری ارائه می‌کنیم.


11035809
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است