استانی 01:18 - 29 مرداد 1397

برنامه‌های ویژه قربان تا غدیر در یزد اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ملازینلی در نشستی خبری با اشاره به اینکه امسال ایام سرور آل محمد (ص) مصادف با ۳۱ مرداد تا هشتم شهریورماه شده است، اظهار داشت: به همین مناسبت از روز عید قربان تا روز عید سعید غدیرخم، برنامه‌های ویژه‌ای توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در سطح شهر اجرا می شود.

وی از جمله این برنامه‌ها به برپایی ایستگاه‌های مردمی غدیر در ۱۱۰ نقطه شهر یزد خبر داد و افزود: این ایستگاه‌ها با همکاری محلات، کانون‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج در معابر عمومی برپا می‌شود.

ملازینلی ادامه داد: در این ایام در ۲۰ محله از سطح شهر یزد نیز جشن‌های ایام غدیر برگزار می‌شود که این جشن‌ها با همکاری کانون‌های مساجد و پایگاه‌ها با رویکرد نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشن بزرگ غدیر خبر داد و یادآور شد: این جشن در پنج نقطه از جمله پارک بزرگ شهر، پارک حسن آباد، پارک غدیر، پارک کوهستان و امیرچخماق برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های ویژه ای که برای سادات به مناسبت عید غدیر اجرا می شود، افزود: همایش دوچرخه سواری روز پنج‌شنبه اول شهریورماه با حضور مردم و با دعوت از سادات برگزار می شود و مهمانان برنامه پارک ملی تا پارک غدیر را رکاب می زنند و در پایان نیز از سادات تجلیل خواهد شد.

ملازینلی تصریح کرد: به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در مناطق پرجمعیت شهر یزد، سرودهای خیابانی با محتوای غدیر اجرا می شود تا حال و هوای غدیر در محله های مختلف، به خوبی احساس شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد یادآور شد: اجرای ورزش پهلوانی زورخانه ای، جشنواره نقاشی غدیر تا مباهله، برگزاری مسابقه کتابخوانی، پرده خوانی غدیر، جشن کودکانه غدیر، جشن بزرگ غدیر، تکریم سادات شهرداری و سازمان های تابعه، همایش سادات، جشنواره ورزشی در پارک آزادگان، ورزش صبحگاهی ویژه آقایان و بانوان، شب شعر غدیر، دیدار با سادات سرشناس یزد و ... از دیگر برنامه های تدارک دیده شده توسط این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: دسته شادی روز عید غدیر نیز با همکاری هیئت های مذهبی در روز هشتم شهریورماه در محله از یزد در خیابان‌ها به حرکت در می آید و اطعام روز عید غدیر نیز انجام می شود.


9879822
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است