استانی 21:21 - 25 شهریور 1393
مداحی نژاد:
کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای زرند از حضور فعال آموزش های مهارتی درجشنواره شده بافی و نمایشگاه گوهر عفاف این شهرستان خبر داد و گفت: صنایع دستی در استان کرمان احیاء می شود.

صنایع دستی کرمان احیا می شود/ رونق مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد مداحی نژاد عصر امروز  در جمع خبرنگاران گفت: به منظور ایجاد فرهنگ مهارت آموزی و با هدف تغییر نگرش جامعه از این مرحله وهدایت جوانان به سمت فراگیری مهارت، بایستی فرصت را مغتنم شمرده و از هر موقعیتی برای ترویج واطلاع رسانی آموزشهای فنی ومهارتی استفاده لازم را ببریم.

وی افزود: در این جهت مربیان بخش کشاورزی وصنایع دستی آموزش فنی و حرفه ای زرند که از هنرو تجارب بالایی برخوردارند  با حضور فعال و موثر در جشنواره شده بافی، توانستند به سرعت خود را نسبت به نیاز این جشنواره وفق دادند.

مداحی گفت: در این جهت ضمن جمع آوری وتهیه این گیاه داروئی وتبدیل آن به صنایع دستی با ارزش، آمادگی لازم در آموزش نحوه برداشت وآشنا نمودن جامعه در خصوص ارزش این گیاه وتدوین مقاله اختصاصی مربوط به این گیاه انجام شد و امیدواریم در شرایط کنونی کشور بتوانیم قدم مثبتی در مسیر اشتعالزایی برداریم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای زرند ضمن تمجید وتقدیر از مربیان کارگاههای آموزشی بخش کشاورزی و صنایع دستی مرکز و آموزشگاههای آزاد خانم ها محدثی، میر احمدی، افشار نژاد، مسعودزاده وموسوی اظهار داشت مربیان این مرکز با توانمندی بالای خود در این زمینه به خوبی توانسته اند مراجعین این نمایشگاه را به سمت آموزشهای فنی وحرفه ای جذب کنند.

وی تصریح کرد: در زمان افتتاح این نوع نمایشگاهها اکثریت اذعان دارند که صنایع دستی اشتغالزائی مناسبی رادر جامعه به وجود خواهد آورد ودر این زمینه صنعت  کشور چین را  مثال می زنند ولی پس از اتمام نمایشگاه فراموش می کنند چون متاسفانه با فرهنگ غلط مصرف کنندگی درجامعه اکثرما از کالاها ومصنوعات ساخته شده وآماده استفاده می کنیم.

 


4742074
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است