سیاسی 14:45 - 01 تیر 1397
وزیر کشور گفت: برای کشور بد است که قدرت و عظمت ما را به شیر نفت وصل کنند.

وزیر کشور: برای کشور بد است که قدرت و عظمت ما را به شیر نفت وصل کنند

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که طی چند سال اخیر در کشور به وقوع پیوست، مطرح شدن موضوع اقتصاد مقامتی در کشور توسط مقام معظم رهبری نشان دهنده قدرت پیش بینی و آمادگی معظم له است.

وی افزود: معظم له در جایگاه رهبری در هر مقطع تشخیص اهم و مهم را خوب داده اند و موضوع اقتصاد مقاومتی را از چند سال گذشته اعلام کرده اند و هم اکنون با ضرورت اجرای آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده بودند که باید در مقابل تکان های اقتصادی مصون شویم، ادامه داد: خیلی ها فکر نمی کردند که دیگر به شرایط گذشته تحریم ها بازگردیم اما دیدیم که تحریم های جدید علیه کشور وضع شد.

وی اظهار کرد: در حقیقت معظم له استقلال و توسعه کشور و استقرار عدالت را به عنوان اهداف اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی بیان کرده بودند.

رحمانی فضلی توضیح داد: هم اکنون به جایی رسیده ایم که به رغم تمامی تعهداتی که آمریکا در مقابل امضاء برجام داشت به صورت یک طرفه زیر آن زد و در حقیقت بدعهدی و بی وفایی از خصوصیات مستبدان است و این اولین باری نیست که با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن خروج آن ها از حقوق بشر در چند روز گذشته بسیار مضحک بود، تاکید کرد: آن ها به علت اینکه نمی توانستند پاسخ گو باشند و از سوی دیگر به دلیل آنکه کارهای آن ها در هیچ جای قاموس بشر جایی نمی گرفت از حقوق بشر خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۵۷ راه استقلال را انتخاب کردیم و هزینه های زیادی نیز برای آن پرداخت شده است، گفت: اما روز به روز توانستیم قدرت مقاومت خود را تقویت کنیم و هم اکنون در جامعه جهانی یک موضع قابل قبول منطقی و قابل دفاع داریم.

وزیر کشور افزود: همیشه موضوع اقتصاد و تحریم مطرح بوده و دشمنان از این موضوع به عنوان ابزار فشار بر مردم و کشور استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور واقعا به موضوع اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد، ادامه داد: دولت با اعتقاد وارد حوزه اقتصاد مقاومتی شده و در این راستا گام های بلندی در شاخص های اقتصادی برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه رشد اقتصادی مبتنی بر یک مبنای عمومی قدرتمند مبتنی بر فعالیت مردم، بخش خصوصی، صادرات و پیشرفت علمی مناسب نباشد، یک روش پایدار باثبات قابل اعتماد نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور توانسته ایم از لحاظ امنیت نظامی یک حداقل قابل اعتماد در شرایط دفاعی را برای خود تامین کنیم و همین امر موجب شده که دشمن در حوزه نظامی نتواند چشم چپ به کشور داشته باشد، گفت: باید در حوزه اقتصادی نیز به این مرحله برسیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اجرای پروژه ها، اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی مردم را مشارکت دهیم و به میدان بیاوریم و مردم ما نیز باید برای انجام کارها و پروژه های بزرگ ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ۱۲ میلیارد تومان منبع در اختیار قرار داد تا مشاغل روستایی اجرایی شود اما سه ماه گذشت و فقط حدود شش درصد از آن اجرایی شده است و باید تمام دهیاری ها توجیه شوند تا مردم را نسبت به این موضوع و برای اجرای آن به روستاییان آگاهی دهند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: دولت نباید نسبت به مردم بخل داشته باشد، باید اجرای کارها توسط دولت روان شود و در حقیقت امضاء کردن نامه و کاغذها فقط وظیفه دولت نیست.

وزیر کشور تاکید کرد: باید به سوی ابتکار، خلاقیت، نوآوری پیش رویم و در جهت اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی گام برداریم تا بتوانیم اقتصاد کشور را مقاوم و از اتکا به نفت خارج کنیم.

انتهای پیام


9818654
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است