ورزشی 20:30 - 11 خرداد 1395
تیم ملی بسکتبال ایران موفق شد مقابل تیم ملی سوریه به برتری دست پیدا کند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ساعتی پیش و در چارچوب چهاردهمین دوره رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا ، تیم ملی کشورمان موفق شد مقابل تیم ملی سوریه به برتری دست یابد.


 در این دیدار تیم ملی کشورمان با ترکیب اولیه زنگنه  ،جمشیدی،یخچالی،ارغوان و کاظمی  گام به میدان گذاشت.نیمه نخست با حساب 50 بر 32 به سود ملی پوشان به اتمام رسید.


در نیمه دوم هم برتری ایران ادامه یافت و در نهایت ایران این بازی را 93بر63برنده از زمین خارج شد و دومین برد خود در این رقابت‌ها را ثبت نمود.


تیم ملی بسکتبال ایران این دیدار را با ترکیب بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، آرمان زنگنه و اصغر کاردوست آغاز کرد. اولین امتیاز تیم ایران در این بازی را محمد جمشیدی با یک پرتاب سه امتیازی به دست آورد.


تیم ایران این بازی را با نقشه پیک دوگانه آغاز کرد و با این استراتژی به راحتی از دفاع سوریه عبور کرد. دفاع ایران در 4 دقیقه ابتدایی بازی مناسب نبود و بازیکنان سوریه برای عبور از بازیکنان ایران کار سختی نداشتند.   عملکرد ایران در فار تهاجمی بسیار خوب بود. تیم ایران در 5 دقیقه ابتدایی کوارتر اول آمار سه پرتاب موفق از سه پرتاب سه امتیازی را ثبت کرد. درک بائرمن که از عملکرد دفاعی تیمش راضی نبود در 5 دقیقه ابتدایی بازی درخواست وقت استراحت کرد.


 او در این زمان یک بار دیگر استراتژی‌های دفاعی مورد نظرش را به بازیکنان گوشزد کرد. 
در 5 دقیقه دوم کوارتر اول بازی دفاع تیم ایران شرایط بهتری پیدا کرد. از 4 شوت تیم سوریه بعد از وقت استراحت ایران فقط یک شوت وارد ثبت شد اما درک بائرمن همچنان راضی نبود و یک بار دیگر از داور درخواست وقت استراحت کرد. سرمربی تیم ایران تاکید زیادی روی جزئیات کارهای دفاعی داشت. 


تیم ایران 4 دقیقه آخر بازی را با ترکیب اصلانی، مشایخی، صدیقی، حسن‌زاده و میرزایی بازی کرد. درک بائرمن در این مقطع از بازی استراتژی بازی با دو گارد راس را امتحان کرد. در این استراتژی امیر صدیقی با استفاده از سوئیچ سریع و پرتعداد اصلانی و مشایخی، فرصت بیشتری برای حمله به سمت سبد داشت و در دو دقیقه آخر 4 امتیاز به دست آورد. کوارتر اول بازی 29-16 به سود ایران به پایان رسید. 


بائرمن تیم ایران را در کوارتر دوم با ترکیب اصلانی، مشایخی، صدیقی، حسن‌زاده و ارغوان به میدان فرستاد. فرید اصلانی تنها بازیکن ایران بود که تمام 5 دقیقه اول این کوارتر در زمین بود. او در این مدت 8 امتیاز گرفت و سه پاس منجر به گل داد. درک بائرمن در نیمه اول این بازی از آرمان زنگنه، امیر صدیقی و ارسلان کاظمی در پست‌های سه و چهار استفاده کرد.


این استراتژی توان ایران در ریباند را افزایش داد و کار دفاع سوریه را بسیار سخت کرد. استراتژی ایران در دو دقیقه پایانی نیمه اول تبدیل فاز تدافعی به فاز تهاجمی در سریع‌ترین زمان ممکن بود. بائرمن برای این کار بهنام یخچالی را در پست یک و ارسلان کاظمی را در پست چهار قرار داد. این استراتژی در دو دقیقه پایانی برای ایران 7 امتیاز، 4 ریباند و دو توپ ربایی داشت.


نیمه اول این دیدار 50 – 32 به سود ایران به پایان رسید. 


تیم ایران بعد از پایان نیمه اول به رختکن نرفت. درک بائرمن کنار زمین نکات تاکتیکی مورد نظرش را به بازیکنان گفت. سرمربی تیم ایران روی برش زدن و نفوذ کردن بازیکنان پست دو تاکید ویژه‌ای داشت. بازیکنان ایران در نیمی از زمان بین دو نیمه تمرین شوت کردند.


اصلانی، جمشیدی، صدیقی، کاظمی و کاردوست شروع کننده های نیمه دوم ایران بودند. تیم ایران این نیمه را با استراژی پیک و رول آغاز کرد. دفاع سوریه در مقابل این استراتژی بسیار ضعیف بود. بازیکنان ایران در دو دقیقه ابتدایی این نیمه 4 ریباند حمله (کاظمی و صدیقی هرکدام دو بار) انجام دادند.


استراتژی دفاعی ایران در آغاز نیمه فشار تمام زمین بود سوریه برای عبور از این دفاع با مشکل مواجه شد و بازیکنان سوری دو بار در یک دقیقه توپ را از دست دادند. 


در 5 دقیقه پایانی کوارتر سوم تیم ایران مشکل چندانی در فاز تدافعی نداشت. بازیکنان سوریه بعد از یک نیمه نسبتا خوب توان اجرای استراتژی‌های کم تعداد خود در حمله را نداشتند.


اولین تکنیکال فول ایران در این مسابقات را آرمان زنگنه در ابتدای دو دقیقه پایانی کوارتر سوم به دلیل درگیری لفظی با بازیکن سوریه گرفت. داور به بازیکن سوریه هم تکنیکال داد. دو دقیقه پایانی کوارتر سوم چنگی به دل نزد. بازیکنان سوریه مرتب روی بازیکنان ایران خطا کردند و در حمله هم توان چندانی نداشتند. 


کوارتر سوم این بازی با نتیجه 68-45 به سود ایران به پایان رسید.


تیم ایران کوارتر آخر را با قدرت آغاز کرد و در سه دقیقه اول این کوارتر 7 امتیاز، 6 ریباند (سه ریباند حمله) و دو پاس منجر به گل ثبت کرد. تیم سوریه بعد از 4 دقیقه موفق شد در این کوارتر امتیاز کسب کند. نتیجه این دیدار در 4 دقیقه ابتدای کوارتر آخر 12-4 به سود ایران ثبت شد.
بهنام یخچالی که در این بازی اغلب در پست گارد راس بازی کرد در 5 دقیقه دوم کوارتر آخر، اولین بار توپ را لو داد. در ابتدای دو دقیقه پایانی بازی بازیکن سوریه عمدا پای یخچالی را لگد کرد. سرمربی ایران از این کار به شدت عصبانی شد و سر این بازیکن فریاد زد. فریادهای بسیار بلند سرمربی ایران باعث شد داور به او تکنیکال بدهد.


دقایق پایانی این بازی بدون اتفاق خاصی دنبال شد. تیم ملی بسکتبال ایران این دیدار را 93-63 برد.




بازیکنان بسکتبال ایران فردا چهارشنبه  در سومین بازی خود راس ساعت 21:30 به وقت تهران مقابل عراق قرار خواهند گرفت.
 
انتهای پیام/

7942962
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است