علمی فناوری 01:35 - 25 مهر 1398
در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد
دارنده مدال نخل آکادمیک فرانسه با بیان این‌که سالانه شمار فراوانی از ریاضی‌دانان برجسته دنیا در موسسات IHES فرانسه و ماکس پلانک آلمان گرد هم می‌آیند، گفت: به ریاضیدانان توصیه می‌شود به این مراکز مراجعه کنند.

توصیه دارنده مدال نخل آکادمیک فرانسه به ریاضیدانان کشور

سیامک یاسمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که دعوت از افراد مطرح  علمی که جوایز بین‌المللی را کسب کرده‌اند، می‌تواند در شناساندن جایگاه علمی محققان کشور مفید باشد، افزود: در حدود ۱۰ سال پیش ملاقات با همکاران ریاضی در دانشگاه پاریس را داشتم که در این ملاقات رایزن علمی سفارت فرانسه در تهران نیز حضور داشت. در این جلسه متوجه شدم که کشور فرانسه ارتباطات علمی گسترده‌ای با کشورهای دیگر از جمله هند و ویتنام دارد.

عضو هیات علمی پردیس علوم دانشگاه تهران با بیان این‌که پس از تبادل نظر نخستین همکاری خود را در قالب ارسال دانشجویان مستعد کارشناسی ارشد برای استفاده از کلاس‌های درس و اساتید دانشگاه پاریس به مدت سه ماه جهت تکمیل پایان نامه خود آغاز کردم، ادامه داد: این دانشجویان پس از بازگشت به کشور اطلاعات علمی کسب شده را در اختیار دیگر دانشجویان قرار دادند و اکثر آن‌ها برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های تراز اول اروپا عزیمت کردند.

این دارنده مدال نخل آکادمیک فرانسه افزود: همکاری بعدی من تلاش در اختصاص سهمیه جهت دانشجویان ایرانی برای تحصیل در مقطع ارشد بود که اکنون چند سالی است که این سهمیه (دو تا سه نفر) در سایت FSMP قرار دارد و توصیه می‌کنم که دانشجویان کشور از این موقعیت استفاده کنند.

دکتر یاسمی خاطرنشان کرد: فعالیت دیگری که به انجام رسانده‌ام، اجرای پروژه‌ای تحت قالب جندی‌شاپور بوده است. پروژه جندی‌شاپور همکاری مشترکی میان ایران و فرانسه است و هر سال شمار قابل توجهی پروژه میان محققان ایرانی و فرانسوی را مورد حمایت مالی قرار می‌دهد.

وی  افزود: فعالیت دیگری که در حال انجام دارم، استفاده از حمایت‌های مالی موسسه «اراسموس پلاس» است. در این رابطه پروژه‌ای با همکاری دوستان ریاضی از فرانسه تهیه شد که بر اساس قراردادی میان دانشگاه تهران و دانشگاه سوربن هر سال شماری از اساتید فرانسوی مبحث مهمی از ریاضی را در دوره کوتاه مدتی (سه هفته) در دانشگاه تهران ارائه و شماری از دانشجویان مستعد جهت آشنایی با کلاس‌های درس و اساتید فرانسوی برای مدتی بین ۶ تا ۱۰ ماه به فرانسه عزیمت می‌کنند.

این دارنده مدال نخل آکادمیک فرانسه گفت: در دو سال اخیر این پروژه در جریان بوده است و ثمرات فراوانی به همراه داشته است. تقریباً همه هزینه برگزاری دوره‌ها و هزینه اعزام دانشجویان از محل بودجه این پروژه توسط موسسه اراسموس تأمین شده است. ضمناً تدریس اساتید فرانسوی در ایران به‌عنوان موظفی اساتید محاسبه می‌شود. این کلاس‌ها با استقبال خوبی از سوی دانشجویان و همکاران روبرو بوده است.

دکتر یاسمی یادآور شد: فرانسه و آلمان در طول تاریخ از سردمداران علم ریاضی در جهان بوده‌اند و از این‌که همکاری‌های محققان ریاضی کشور با این دو کشور صاحب نام در حال گسترش است، خرسندم.

انتهای پیام


10268747
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است