بین‌الملل 14:01 - 07 آذر 1393
پژوهشگر امور راهبردی سوریه در گفت‌وگو با فارس:
پژوهشگر امور راهبردی سوریه با اشاره به اینکه غرب در مذاکرات هسته‌ای نمی‌تواند، ایران را به زانو درآورد تاکید کرد که تهران با حمایت‌های خود از محور مقاومت، آینده امنیتی منطقه را تضمین می‌کند.

غرب نمی‌تواند ایران را به زانو درآورد/امنیت منطقه در گرو حمایت تهران از مقاومت است

«عقیل محفوظ »، یک پژوهشگر امور راهبردی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ایران را قدرت منطقه‌ای در منطقه توصیف کرد و گفت: ایران نقطه ثقل امنیت در منطقه است و نقش مثبتی در بازسازی منطقه دارد.

محفوض نقش ایران را در کنترل تحولات سیاسی و راهبردی که منطقه با آن روبرو است، بزرگ توصیف کرد و گفت:از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که در راستای منافع منطقه به نقش تاثیرگذار خود ادامه بدهد.

کارشناس امور راهبردی سوریه تاکید کرد: عملکرد ایران در سه بعد متوازن آن را به قدرتی بازدارنده در سطح منطقه‌ای و بین المللی مبدل کرده است.

وی بعد نخست را بازوی رسانه‌ای ایران دانست و گفت: در مقایسه با رسانه‌های عربی و غربی، آگاهی بخشی رسانه‌های ایرانی متمایز است، ما در رسانه‌های ایرانی چیزهایی می‌شنویم و از مسائلی پشت پرده باخبر می‌شویم که در هیچ رسانه‌ای که رژیم‌های عربی و غربی آن را مدیریت می‌کنند، نیامده است و این علاوه بر رویکرد رسانه‌های عربی و غربی در تحریف واقعیت‌ها بخصوص در خصوص درگیری سال‌های اخیر در سوریه است.

کارشناس امور راهبردی سوریه عملکرد رسانه‌های مختلف در ایران و اطلاع‌رسانی آنها به چندین زبان زنده دنیا را نقطه نظر مثبت و مهم ایران در رساندن صدای حقیقت به گوش جهانیان دانست.

عقیل محفوظ بعد دوم موفقیت ایران در منطقه را با نقش مستقیم و میدانی ایران در مقابله با گروه‌های تروریستی مرتبط دانست و گفت: ایران با حمایت‌های خود از مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین در برابر تروریسم اقتدار خود را ثابت کرده است و در خصوص سوریه هم این ارتش دو کشور ایران و سوریه هستند که با تروریسم مبارزه می‌کنند.

پژوهشگر امور راهبردی در سوریه بعد سوم موفقیت ایران را توانمندی اطلاعاتی و فناآوری ایران دانست و گفت: ایران به رغم تحریم‌هایی که طی چند دهه اخیر با آن روبرو است، پیشرفت‌های خود را در زمینه اقتصادی به همه جهانیان نشان داده است.

محفوض در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس با اشاره به قدرت ایران در برقراری امنیت در منطقه گفت: غرب هرگز نمی تواند ایران را به زانو درآورد بخصوص که این کشور در مذاکرات اخیر با قدرت‌های بزرگ توانست به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد و این پیروزی برای ایران و ملت ایران است.

انتهای پیام/ز

 


5288984
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پرتغال سفیر ایران در لیسبون را احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم گفت: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در نوار غزه نادیده گرفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن در دیدار با همتای آلمانی خود اعلام کرد نتانیاهو با پیش کشیدن موضوع ایران به دنبال دور کردن توجهات از غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با انتشار برخی گمانه‌ها درباره حادثه پل بالتیمور پلیس اف بی آی آمریکا تحقیقات را در مورد برخورد کشتی و ریزش پل آغاز کرده است.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور روسیه و همتای ایرانی او در تماسی تلفنی درباره حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و حمله تلافی‌جویانه ایران گفت‌وگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور کلمبیا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اسرائیل در واکنش به حمله ایران، کشتار کودکان و نقض قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل را ادامه می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور آرژانتین در ادامه چاپلوسی و تملق‌گویی خود برای مقامات رژیم صهیونیستی حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحقیق کنندگان سازمان ملل درباره حمله هفتم اکتبر از کارشکنی اسراییل در روند تحقیقات خبر می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه حمله ایران به اسرائیل قصد دارد تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست با اشاره به حمایت آمریکا از این رژیم در مقابله با عملیات ایران گفت: بخش اطلاعات ما در ارزیابی حمله ایران اشتباه کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است