استانی 20:24 - 01 مهر 1400

دانش‌آموزان باید به مهارت اجتماعی و فرهنگ اسلامی مجهز شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: فرهنگ خودباخته غرب امروز به هر وسیله‌ای آرایش شده تا نسل جوان و نوجوان ما را فریفته و شیفته خود کند در حالی که مجموعه آموزش و پرورش به عنوان صیانت‌کننده ارزش‌های دینی، اخلاقی و مکتبی باید حریم‌دار این بنیان ارزشمند باشد.

وی تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید آنچه که برای نسل آینده مهم به نظر می‌رسد طرح مباحث علمی، ارتقا مهارت اجتماعی و فرهنگ اسلامی در بین نوجوانان و جوانان است تا در مسیر رشد و تعالی مناسب و شایسته قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نباید امور پرورشی و تربیتی در تداخل مباحث علمی و یا مسائل دیگر از سوی خانواده‌ها و نظام تعلیم و تربیت مورد غفلت قرار گیرد بلکه ضروری است در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها به شکل صحیح در طول سال تحصیلی انجام شود تا خروجی مناسب کار را در فرآیند رفتار و منش نوجوانان و جوانان به عینه مشاهده کنیم.

عاملی افزود: آنچه که کشورمان امروز به آن نیاز دارد، تقویت نظام علم و آموزش صحیح همراه با دستیابی به فناوری‌های نوین است که در این راستا باید همه ظرفیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد تا نسلی آگاه، دانا و مسلط به مسائل علمی و دانش روز را تربیت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بنیان آموزش و پرورش و شاکله آن باید به نحوی حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهد تا نسل آینده زمینه‌ساز حرکت‌های ارزشی و همچنین تقویت نظام تربیتی صحیح باشد تا با گذر از مشکلات و نارسایی‌ها بتوان یک خروجی مناسب و مطلوب را در این فرآیند مشاهده کرد.

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ظرفیت عظیم دفاع مقدس را ظرفیت تربیتی و ارتقا آگاهی نسل آینده در آشنایی به روحیه سلحشوری، جوانمردی و پایه‌های مقاومت اعلام کرد و ادامه داد: باید همه ظرفیت‌ها به کار آیند تا ما بتوانیم شاخصه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس را برای نسل امروز و آینده به شایستگی تبیین کنیم.

در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز به آسیب‌های همچون طلاق، سرقت و کوچک همسری در استان اردبیل به عنوان شاخص‌ترین آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: کارگروه‌های مختلف رفع آسیب‌های اجتماعی در استان شکل گرفته تا زمینه برای زدودن این آسیب‌ها و تقویت نظام ارزشی در جامعه فراهم آید.

بهروز ندائی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال‌های اخیر به رغم شرایط کرونایی تلاش شده تا با برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی اقشار مختلف جامعه با نگرش صحیح به مسائل اجتماعی و خانوادگی بتوانند در کاهش این آسیب‌ها گام‌های مؤثری را بردارند.

در این مراسم با تجلیل از نخبگان تحصیلی و مفاخر علمی استان اردبیل همچون پارسا فتحی دارنده رتبه دوم رشته تجربی در کنکور سراسری، زهرا حسینی مدال‌آور المپیاد زیست‌شناسی و رسول حاجی‌زاده کاریکاتوریست مشهور استان اردبیل فعالیت‌های آنها مورد توجه قرار گرفت.


11241529
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است