گوناگون 09:46 - 06 اردیبهشت 1396
در حاشیه مسابقات قرآن صورت گرفت؛
محمد حسین کاشی گفت: رویکرد امسال مسابقات در حوزه فناوری، استفاده حداکثری از فرصت های موجود در عرصه فضای مجازی و خدمات این حوزه و بهره گیری از رسانه های اجتماعی داخلی و خارجی بوده است.

راه اندازی سامانه های مجازی ارائه خدمات به جامعه قرآنی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین کاشی در نشست خبری در حاشیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن افزود: پوشش اینترنتی اتاق داوران،  تامین اینترنت برای رسانه ها و سایر بخش ها ،بخش زنده مسابقات از شبکه آپارات از روز اول مسابقات با همکاری واحد سیار و فنی  برای اولین بار برای یک رویداد ملی و بین المللی قرآنی از دیگر اقدامات این بخش برای پوشش گسترده تر مسابقات بوده است.

وی راه اندازی سامانه جامع رفاهی با همکاری دو مجموعه بانکی و صدور کارت هوشمند برای ذخیره سازی اطلاعات افراد و متسابقین را از دیگر برنامه ها و اقدامات برشمرد.

کاشی ادامه داد: البته به طور کامل ظرفیت این سامانه زیر بار نرفته و سامانه رسمی آن به منظور پوشش خدماتی برای قاریان و حافظان به زودی به بهره برداری خواهد رسید که به زودی این سامانه معرفی و رونمایی می شود.

این مسئول ادامه داد: ارتباطات از طریق بستر تلفن و تلفن اینترنتی برای خبرنگارها و سایر عوامل دست اندکاران و همین طور طراحی و راه اندازی اپلیکشین تین برای برگزاری مسابقات آنلاین به صورت ۲ نفره ودر حوزه معلومات قرآنی و علوم دینی از دیگر اقداماتی بوده است که برای اولین بار افراد می توانند از طریق تلفن همراه با این برنامه کاربردی ضمن شرکت در مسابقه معلومات و اطلاعات قرآنی خود را به روز رسانی کنند و این اپیلیکیشن تا ماه رمضان در نسخه های جدید تر و با امکانات بیشتر تکمیل و به روز رسانی می گردد علاقه مندان جهت دریافت این برنامه  می توانند عدد ۱۱۱ را به سامانه ۳۰۸۳۳۸ ارسال و لینک دریافت برنامه را مشاهده کنند.

کاشی ادامه داد : همچنین برای اولین بار با همکاری یکی از سامانه های پرداخت آنلاین، سامانه نذر قرآنی راه  اندازی شده است که افراد با ارسال عدد #۱۱۴*۷۸۰* در تلفن همراه در طرح قرآنی اقرا شرکت نمایند .

وی ادامه داد: باهمکاری دو اپراتور همراه اول و ایرانسل اطلاع رسانی مسابقات از طریق پیامک به  ۴۵ میلیون کاربر پیامک شده است.

مسئول فنی و ارتباطات ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن افزود:کارت هوشمند مسابقات سامانه ای است که  اطلاعات افراد شرکت کننده در آن ثبت شده و افراد با استفاده از این کارت می توانند در مراکز مختلف از آن استفاده کنندو از طریق آن خدمات آنلاین ارائه می شود، البته امسال ظرفیت این کارت به طور کامل زیربار نرفته است.

همچنین حجت الاسلام حسینی سلیمانی مدیر هنری و رسانه ای این دوره از مسابقات با بیان اینکه امسال بسته های مختلف محتوایی با توجه به نیاز مخاطبان آماده و ارائه شده است افزود: به مخاطبان غیرایرانی بعد از مشخص شدن حضوز قطعی شان در مسابقات محتوایی شامل اطلاعات در باره ایران و مسابقات و نحوه داوری قرار داد ه می شود.

وی ادامه داد: کتاب ایران به ۳ زبان برای معرفی کشورمان از ابعاد مختلف و کتاب آئین نامه مسابقات ، ارائه اطلاعات خاص هنگام بازدیدها از اماکن تاریخی و مذهبی و ارائه اطلاعاتی درباره این اماکن به شکل صوتی و تصویری از دیگر فعالیت های این کارگروه بوده است.

وی ادامه داد: بعد از بازگشت  متسابقین هم فلشی شامل مباحث محتوایی، و دیدگاههای امام راحل و مقام معظم رهبری  به آنها ارائه می شود.

مدیر هنری و رسانه ای این دوره از مسابقات افزود: برای مخاطبان و مردم هم محصولاتی تولید و ارائه شده است علاوه بر این تبلیغات در سطح شهر امسال ۷۰ درصد محتوایی  و دارای پیام قرآنی بوده و ۳۰درصد مباحث اطلاع رسانی بوده است.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: پخش زنده مسابقات از طریق آپارات با استقبال مخاطبان خارجی مواجه شده است.


9043623
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است