وبگردی 15:28 - 29 فروردین 1394
گروه تروریستی داعش در حال صدور کارت شناسایی و یک سری اسناد اجرایی برای اعضای خود است. البته این کارت شناسایی تنها شامل مردان می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری آنا، مرکز نظارت بر حقوق بشر اعلام کرد که گروه تروریستی داعش «صدور کارت شناسایی را برای اعضای بدون کارت هویت و پسرانی که سن آنها بیش از سیزده سال باشد» آغاز کرده‌ است.



این مرکز که پایگاه اصلی آن در انگلیس قرار دارد، عکسی منتشر کرد که توسط یک منبع غیرنظامی فراهم شده است. این عکس یک کارت لمینت چاپی با عکس پرچم سیاه و سفید داعش را نشان می‌دهد.



در این کارت، عکس دارنده کارت، نام، تاریخ و محل تولد، نام والدینش و همچنین نام ولایت کرکوک عراق در آن درج شده‌ است.



«محمد صالح»، یکی از فعالان ضد داعشی عضو گروه «رقه در سکوت قتل عام می‌شود» نیز آغاز صدور این کارت‌های شناسایی در استان رقه سوریه را تایید کرد.



کارت شناسایی مردان داعشی +عکس



وی در گفت‌و‌گویی اینترنتی گفت که این گروه ( گروه تروریستی داعش) خواسته‌است « افرادی که کارت شناسایی ثبت‌شده ندارند، به عنوان اولین گام برای دریافت کارت شناسایی به مرکز ثبت اسناد مدنی مراجعه کنند».



وی گفت اعضای داعش در حال دریافت کارت‌های شناسایی جدید خود بوده اما غیر نظامیان فعلا در حال ثبت‌نام برای دریافت این کارت‌ها هستند.



کارت شناسایی برای زنان داعشی صادر نمی‌شود زیرا چاپ تصویر آنها ممنوع است.



وی تصریح کرد: مردم این کارت‌ها را نمی‌خواهند اما انتخاب دیگری ندارند.



وی اذعان داشت: مردم نگران هستند داشتن چنین کارت‌هایی برای همه اجبار شود حتی برای کسانی که کارت شناسایی دیگری دارند.



«رامی عبدالرحمان»، مدیر مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه گفت که این نگرانی وجود دارد که صدور کارت‌های شناسایی به صدور دیگر مدارک اجرایی و مدنی منجر شود مانند صدور سند ازدواج و یا تولد، گواهینامه رانندگی و یا سند مالکیت وسیله نقلیه، املاک و یا دیگر اسناد معتبر .


انتهای خبر

6218347
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زباله‌های تهران حکم طلا را دارند؛ طلایی که خیلی‌ها را مانند قارون ثروتمند کرده است؛ کاسبانی که آنقدر ولع پول بیشتر دارند که برای همین مخازن زباله بدبو روی هم تفنگ می‌کشند و هم را می‌کُشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زباله‌های تهران حکم طلا را دارند؛ طلایی که خیلی‌ها را مانند قارون ثروتمند کرده است؛ کاسبانی که آنقدر ولع پول بیشتر دارند که برای همین مخازن زباله بدبو روی هم تفنگ می‌کشند و هم را می‌کُشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» روش‌های هوشمندانه‌ای که رسانه‌ها از گذشته تاکنون برای تحت تاثیر قرار دادن باور‌های مخاطب به کار گرفته‌اند، با بروز رسانه‌های جدیدتر و تاثیرگذارتری مانند توئیتر، فیسبوک و. شکل نوینی به خود گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حامیان غربی رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم‌ نسبت به خباثت‌هایی که در سر دارد، هشدار دادند. آن‌طور که در گزارش رسانه‌های غربی آمده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوها و تماس‌های تلفنی از نتانیاهو خواسته پاسخی به ...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» همراهی یا عدم همراهی آمریکا با اسرائیل به مسئله سیاست خارجی این کشور و ائتلاف غربی‌ها متشکل از کشور‌های اروپایی تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از دانشمندان به رهبری زیست‌شناس، کورتنی کلارک هاچتل، تاردیگراد‌ها را با پرتو‌های گاما منفجر کردند و به مشاهده واکنش آنها نشستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» چه بسیار انسان‌هایی که در اثر شنیدن قرآن به اسلام جذب شدند، خدا قرآن را این‌قدر با برکت خلق کرده که حتی صدای خواندنش هم برای کفار جاذبه دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس بورس گفت: بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذار در بورس در حوزه تولید فعال هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» هنوز شخصیت بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس مثل مهدی باکری ناشناخته مانده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وابستگی امنیتی به سایر دولت‌ها هرچند ممکن است در کوتاه‌مدت ایجاد بازدارندگی کند اما در بلندمدت تأمین‌کننده امنیت دولت‌ها نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است