استانی 11:55 - 06 تیر 1398
مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد از رشد 60 درصدی وحوش در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ این شهرستان خبر داد.

رشد 60 درصدی وحوش در «آلمابلاغ»

روح الله زال پور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: سرشماری وحوش منطقه حفاظت شده آلمابلاغ به پایان رسید که در این سرشماری 50 تا 60 درصد آمار وحوشی چون گونه های قوچ و میش، خرگوش، کفتار، گرگ، گراز، پرندگان شکاری و انواع پرندگان رشد داشته است.

وی با اشاره به وجود گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان و نیز مراتع و پوشش گیاهی غنی این منطقه افزود: منطقه حفاظت شده آلمابلاغ  در سال 85 به عنوان منطقه شکارممنوع اعلام شده ودر سال 89 این منطقه  به مساحت 7738 هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقاء سطح یافته است.

زال پور در ادامه با اشاره به فصل زاد و ولد گرگ ها تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون در رابطه با تعرض گرگ ها به انسان و یا احشام در این شهرستان موردی گزارش نشده و مشکلی در این راستا نداریم.

وی با بیان اینکه گرگ ها در شرایط عادی کاری با انسان ندارند، یادآور شد: با توجه به فصل زاد و ولد گرگ ها برخی از افراد اقدام به برداشتن توله گرگ می کنند که این امر نیز در حس انتقام جویی و تعرض گرگ به انسان نقش بسزایی دارد. 

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد عنوان کرد: سال گذشته موارد انگشت شماری در این شهرستان در رابطه با حمله گرگ به احشام گزارش شد.

انتهای پیام


10161626
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است