استانی 08:00 - 10 اسفند 1398
ایسنا/آذربایجان شرقی تکواندو از رشته‌های مدال آور کشورمان در مسابقات جهانی و المپیک بوده و در سال‌های اخیر نیز تکواندوکاران بسیاری از شهرستان میانه آذربایجان شرقی موفق به پوشیدن هوگوی تیم ملی شده‌اند که اکثر آن‌ها مدیون یک مربی استعدادیاب و قهرمان پرور بومی به نام «حسن فلاحی راد» هستند، کسی که می‌توان او را "معمار تکواندوی ایران" نامید.

گفت‌وگو با معمار تکواندوی ایران

با نگاهی به قهرمانان سال‌های اخیر در مسابقات کشوری و بین المللی در رده‌های سنی مختلف، در می‌یابیم که از یوسف کرمی گرفته تا فرزاد عبدالهی، میرهاشم حسینی و امیرمحمد بخشی "عنوان داران سابق و کنونی تکواندوی ایران و جهان" همه زیر نظر این مربی به عضویت تیم ملی ایران درآمده‌اند.

نزدیک شدن به آغاز مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو بهانه‌ای شد تا با این مربی در مورد وضعیت تکواندوی کشورمان به گفت‌وگو بپردازیم.

فلاحی راد در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که فضای حاکم بر اردوی آماده سازی تیم ملی در آستانه ی المپیک چگونه است؟ گفت: در صحبتی که با شاگردانم در اردو داشتم فضای تیم و اردو خوب است و با اضافه شدن هادی ساعی به عنوان مدیر فنی تیم ملی و بدلیل اینکه او قهرمان ملی ما و از جنس تکواندو است حضورش بسیار مثبت و کمک کننده بوده و به نوعی به عنوان یک بزرگتر حواسش به تمامی ملی پوشان ما متمرکز است.

وی افزود: امسال در المپیک دو نماینده در بخش انفرادی و دو نماینده در بخش تیمی داریم که از این چهار نفر، سه نفر شاگرد بنده هستند اما با توجه به مشکلاتی که با کادر فنی فعلی و سرمربی تیم فریبرز عسگری در گذشته داشته‌ام و کم لطفی هایی که به بنده شده با کادر فنی هیچگونه هماهنگی ندارم.

وی ضمن انتقاد از رفتارهای انجام شده در قبال وی به مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: در این مسابقات از پنج تکواندوکار ایرانی حاضر در این دوره، سه نفر شاگرد بنده بودند اما با این وجود سرمربی تیم ملی نام یک مربی بدنساز را به جای بنده به عنوان مربی قرار داد که در هیچ کجای دنیا نمی‌توان دید که مربی بدنساز در کنار تاتامی به هدایت تکواندوکاران بپردازد و این کار را کم لطفی به خود تلقی می‌کنم.

وی افزود: با این وجود اما با شاگردانم در اردوی تیم ملی در ارتباط هستم و هر روز با آن‌ها صحبت کرده و با ارسال فیلم‌هایی از مبارزات حریفانشان در المپیک، نکات فنی را گوشزد می‌کنم.

فلاحی راد در مورد وضعیت میرهاشم حسینی که یکی از گزینه‌های کسب مدال برای کشورمان در مسابقات المپیک محسوب می‌شود، به وضعیت حاکم بر مسابقات المپیک و تفاوت آن با سایر تورنومنت ها اشاره کرد و گفت: میدان المپیک بسیار متفاوت از دیگر مسابقات بوده و تمامی شرکت کننده‌ها با تمام قدرت در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، اما رقیب اصلی وی تکواندوکار کره‌ای "لی دائه هون" است که تا کنون چهار بار روبروی هم قرار گرفته‌اند که سه پیروزی ازآن تکواندوکار کره‌ای بوده است. بنده همچنان معتقد هستم که میرهاشم در دو بازی می‌توانست پیروز میدان باشد اما به دلیل ضعف در هدایت حین مسابقه توسط سرمربی، نتیجه را واگذار کرد.

وی افزود: خوشبختانه قرعه کشی المپیک به نحوی‌  است که تا فینال این دو تکواندوکار روبروی هم قرار نخواهند گرفت؛ معتقد هستم میرهاشم اگر با روحیه‌ای خوب به فینال راه پیدا کند می‌تواند شانس خوبی برای کسب مدال طلای المپیک داشته باشد و امیدوارم مزد تمامی زحمات خود در چند سال اخیر را بگیرد.

وی در مورد سوابق کاری و افتخاراتی که کسب کرده است گفت: بنده از سال ۱۳۸۰ در تمامی رده های سنی در تیم ملی بازیکن داشته‌ام و شاگردانم توانسته‌اند در مسابقات معتبر بین المللی مانند بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و جهان، قهرمانی دانشجویان جهان، بیش از ۹۰ مدال رنگارنگ را برای کشورمان به دست آورند؛ خود نیز با پنج سرمربی مختلف در تیم ملی کار کرده‌ام اما با این وجود هیچگاه سکان هدایت تیم ملی به بنده واگذار نشده است.

به گزارش ایسنا، فلاحی راد به عنوان یک مربی بازیکن ساز و استعداد یاب شهرستانی، همواره دور از جنجال به دنبال تربیت استعدادهای برتر با وجود تمامی کاستی‌ها در شهرستان ها از حیث امکانات بوده و باید دید چه زمانی به این جنس از مربیان برای هدایت تیم ملی اعتماد خواهد شد.

مسابقات المپیک ۲۰۲۰ از سوم مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام


10418245
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است