فرهنگی‌هنری 19:04 - 29 فروردین 1400
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:نقش‌آفرینی ارتش در طول ۴۲ سال گذشته در صحنه های مختلف نشان‌دهنده آمادگی این نیروی خدوم در برابر حوادث مختلف است و ارتش در طول این سال‌ها به خوبی نشان داده که در راه تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و ملت ایران آماده هرگونه مجاهدت است.

استان مرکزی شهدای شاخص بسیاری از ارتش تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش ایسنا،  سرهنگ غلامرضا کریمی  با اشاره به روز ارتش توضیح داد: نام‌گذاری ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش ابتکار حضرت امام (ره) برای استحکام رابطه ارتش با ملت ایران بود و به‌عنوان روز حیات ارتش مطرح است. این نام‌گذاری نشان از نقش مهم و اهمیت ارتش در نظام اسلامی و دفاع از کشور دارد.  امروز به برکت وجود انقلاب اسلامی ارتش یکی از نیروهای پیشگام و پیشتاز در دفاع از انقلاب و حرکت در راستای اهداف انقلاب اسلامی است و ارتش با تأسی از فرهنگ انقلابی و جهادی کارنامه‌ای درخشان دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن نیروهای قدرتمند و وفادار به انقلاب همچون زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی در طول این سال‌ها منشأ خدمات گسترده به ملت و نظام اسلامی بوده و با مجاهدت‌های خالصانه خود، حماسه‌های ماندگاری خلق کرده است.نقش‌آفرینی ارتش در طول ۴۲ سال گذشته در صحنه های مختلف نشان‌دهنده آمادگی این نیروی خدوم در برابر حوادث مختلف است و ارتش در طول این سال‌ها به خوبی نشان داده که در راه تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و ملت ایران آماده هرگونه مجاهدت است.

کریمی با بیان اینکه امروز به برکت هدایت های مقام معظم رهبری و جانفشانی های ارتشیان غیور ایران اسلامی ارتش با رویکرد معنوی، استکبارستیزی، انقلابی ، جهادی و پرقدرت در صحنه حضور دارد، خاطرنشان کرد: ارتش امروز پا در رکاب فرمانده معظم کل قوا و دست در دست سایر نیروهای مسلح آماده جانفشانی در راه اسلام، انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به شهدای ارتشی استان مرکزی بیان کرد: وجود بیش از ۱۴۰۰ شهید ارتش در استان مرکزی نشان از نقش و عملکرد بسیار چشمگیر ارتش در دفاع مقدس است و استان مرکزی شهدای شاخص بسیاری از ارتش تقدیم انقلاب کرده که هرکدام حماسه‌هایی ماندگار در دفاع مقدس خلق کرده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی اجلاسیه ۱۴۰۰ شهید ارتشی در شهریور سال ۹۸ در اراک برگزار شد که در کنار این اجلاسیه اقدامات ماندگاری برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدای ارتشی در استان نیز انجام شد.

وی گفت: یاد و خاطره شهید والامقام «قاسم جلیلوند» که از بزرگمردان و فرماندهان شایسته و ولایتمدار ارتش انقلابی در استان بود را گرامی می‌داریم؛ ایشان به حق یکی از سرمایه های ارزشمند استان مرکزی و کشور بود که در عمر خدمتی خود خدمات ارزنده و شایسته ای به ماندگار گذاشتند و امیدواریم جوانان بتوانند از این الگوی کامل، بهتر استفاده کنند.

انتهای پیام


11031052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است