بین‌الملل 19:40 - 29 فروردین 1394
بمب‌گذاری انتحاری در جلال‌آباد، نخستین حمله تروریستی داعش در افغانستان است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، بمب‌گذاری انتحاری در مقابل یک بانک در جلال‌آباد افغانستان، جان 33 نفر از اهالی این شهر را گرفت. این نخستین حمله تروریستی در افغانستان است که گفته می‌شود به وسیله داعش انجام شده است.

مسئولان محلی اعلام کرده‌اند احتمالاً بمب‌گذار انتحاری در زمان انفجار، سوار بر یک دوچرخه یا موتور بوده است. شاهدان می‌گویند در لحظه انفجار، دود عظیمی از ساختمان بیرون زده و شیشه‌ی پنجره‌ها به شدت به اطراف پراکنده شد. شدت این انفجار بیش از 100 نفر از مردم را -- که بسیاری از آنها کودک بودند -- مجروح کرد.

سخنگوی طالبان اعلام کرده است این گروه هیچ نقشی در این حمله نداشته است.

اشرف غنی احمدزی، رییس‌جمهور افغانستان نیز این حمله را محکوم و اعلام کرد گروه تروریستی داعش مسئولیت این اقدام مرگبار را بر‌عهده گرفته است. وی که برای انجام بازدیدی به استان بدخشان سفر کرده اظهار داشت: "حملات تروریستی در شهرها و مکان‌های عمومی، نشانه اوج ترس و حقارت تروریست‌هایی است که تنها در مقابل  مردم عادی ایستاده‌اند و آنان را هدف قرار می‌دهند."

اشرف غنی، در دیداری که ماه گذشته از کاخ سفید داشت به رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد داعش تعدادی از نیروهای خود را به افغانستان فرستاده است.

گفته می‌شود شخصی که از طریق ارتباط آنلاین، مسئولیت این جنایت را برعهده گرفته، شهیدالله شهید نام دارد که به‌عنوان سخنگوی داعش از او نام برده می‌شود. این تروریست، از جمله نیروهای سابق طالبان است که در میان جمعی دیگر از گروه‌ها و رهبران مرتبط با طالبان، چندی پیش، بیعت خود با ابوبکر البغدادی را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/


6219733
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «کالسو» در شمال استان بابل خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت سکوت حکام عرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید تنش‌ها اعلام کرد که این کشور به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در لندن اعلام کرد که انگلیس درخواست رژیم صهیونیستی برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با جدیت رد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است