استانی 08:33 - 09 مهر 1399
ایسنا/خراسان جنوبی معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه می‌بینیم که والدین فرزندان خود را به بازار، پارک و مسافرت می‌برند، اما به مدرسه که در آن دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، نمی‌فرستند.

انتقاد معاون وزیر آموزش و پرورش از والدینی که فرزندان را به پارک می‌برند اما به مدرسه نه

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، اظهار کرد: نوه‌ای دارم که کلاس دوم دبستان است و او را به مدرسه می‌فرستم چراکه از رعایت موارد بهداشتی در مدارس اطمینان دارم.

وی با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا مدارس بازگشایی شده و اتفاقا حضور دانش‌آموزان نیز به صورت اجباری است، افزود: آموزش دانش‌آموزان یک موضوع اساسی است؛ موضوع، آموزش‌هایی است که یک نسل را درگیر می‌کند و در آینده یک نسل موثر است.

حکیم‌زاده ادامه داد: دانش‌آموزان با حضور در مدرسه، سواد سلامت را یاد گرفته و می‌توانند سفیران سلامت در خانواده شده و باعث ترویج سلامت در بین جامعه شوند.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدرسه پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد، افزود: طبق گزارش‌های یونسکو و سازمان بهداشت جهانی، عدم حضور در مدارس آسیب‌های جدی بر روی سلامت روان دانش‌آموزان می‌گذارد.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از رسانه‌های داخلی انتظار داریم با رصد روندهای جهانی و رسانه‌های جهان دغدغه خانواده‌ها را کاهش دهند تا فرزندانشان با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حضور پیدا کنند. 

حکیم‌زاده بیان کرد: خط رسانه‌ای جهانی که خانواده‌ها را در ایران برای عدم حضور فرزندانشان در مدارس تشویق می‌کند، در کشورهایی است که آمار تلفات کرونا در آن‌ها بسیار بیشتر از ایران است، اما بازگشایی مدارس در آن‌ها بسیار زودتر اتفاق افتاده است. 

وی افزود: در تثبیت و تعمیق فرایند یاددهی و یادگیری می‌توان از شیوه‌های یادگیری معکوس، فیلم‌های بارگذاری شده توسط معلمان در شبکه شاد و تلویزیون استفاده کرد.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تربیت تنها در مدرسه اتفاق می‌افتد چراکه فناوری‌های نوین تنها می‌توانند مفاهیم درسی را به خوبی منتقل کنند، اما از انتقال مهارت‌های عاطفی بین معلم و دانش‌آموزان ناتوان هستند.

انتهای پیام


10741108
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است