فرهنگی‌هنری 19:45 - 29 آذر 1393
سقز-سنندج-ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: ادارات سقز باید از یافته های تحقیقاتی پژوهشگران در حوزه های مختلف جهت پیشرفت شهرستان استفاده کنند و هیچ طرحی نباید بدون مطالعه و تحقیق شروع شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ورمقانی روز شنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران شهرستان سقز خواستار در اختیار قرار دادن نتایج پژوهش ها به ادارات شد و گفت: استفاده از این نتایج توسط ادارات باعث خواهد شد تا پژوهشگران به امر تحقیق راغب تر شوند.



وی با عنوان اینکه توسعه پایدار و متوازن با تحقیق و پژوهش میسر خواهد شد تصریح کرد: ارتباط بیشتر ادارات با دانشگاه و پژوهشگران و اختصاص اعتبار دستگاه های اجرایی به پژوهش های کاربردی این مسیر را هموارتر خواهد کرد.



او با بیان اینکه پیشرفت های کشور در حوزه صنعت دفاعی، نظامی و انرژی هسته ای مدیون پژوهش است گفت: پژوهندگان عرصه های مختلف علمی بسترسازان پیشبرد و گسترش دانش بشری اند و توسعه و پیشرفت جامعه مرهون تحقیات آنان است.



ورمقانی ادامه داد: پیشینه غنی علمی و فرهنگی ایران اسلامی وامدار تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر مردان و زنان خردمند و دانش پژوهی است که نهال علم و عمل را توامان در مهد میهن عزیزمان پرورانده اند.



فرماندار سقز هدف از برگزاری این مراسم را ارج نهادن به فعالیت های علمی و پژوهشی پژوهشگران شهرستان سقز به و اسطه تالیف، ترجمه، تحقیق، چاپ کتاب و انتشار مقاله در مجلات علمی کشور و جهان برشمرد و خطاب به پژوهشگران گفت: شهرستان سقز، اندیشه پویا و تلاش تحسین بر انگیزتان را در بالندگی و گسترش دانش و ارائه خدمات ارزنده علمی می ستاید.



در این مراسم نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با عنوان اینکه کشور در شرایطی نیست که با آزمایش و خطا اداره و هزینه های گزاف متحمل شود تصریح کرد: اگر کشور در هر حوزه ای تاوان پس دهد، تاوان بی برنامه گی و عدم استفاده از پژوهش و کارهای بدون برنامه بوده است.



محسن بیگلری از پژوهشگران شهرستان خواست تا پیرامون آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد و ارائه راهکار جهت ریشه کن کردن آن، مطالعه و پژوهش کنند.



او در ادامه خواستار کاربردی نمودن پژوهش، تعمیم نتایج آن به جامعه و اطلاع مردم از نتایج تحقیق شد.



رحمان سیدیان، رییس آموزشکده فنی و مهندسی سقز نیز در این نشست پیرامون جایگاه دانشگاه در اقتصاد دانایی محور، دکتر شهباز محسنی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ضرورت توجه بیشتر به جایگاه پژوهش و دکتر علیرضا شریفی رئیس دانشگاه پیام نور سقز در مورد دستاوردهای این دانشگاه در عرصه علمی نیز سخنرانی کردند.



ناصح یوسفی نماینده دانشگاه علمی کاربردی نیز در این نشست خواستار تعامل بین دانشگاه ها شد.



شهر سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.ک/2



533

انتهای پیام /*


5457150
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است