بین‌الملل 13:11 - 05 شهریور 1393
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که کمیته اجرایی این سازمان نشستی را در خصوص اوضاع عراق و خطر داعش بر اسلام و منطقه برگزار می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در تدارک برگزاری نشستی درباره داعش

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در گفت‌وگویی مطبوعاتی پس از دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه مصر تاکید کرد: گروه "دولت اسلامی" (داعش) خطری برای اسلام است و به اسلام توهین می‌کند و در هیچ کدام از اقدامات و برخوردهای خود مطابق دین و ارزش‌های آن عمل نمی‌کند.

وی گفت: ما برای برگزاری نشستی در خصوص مساله و خطر داعش بر عراق، اسلام و تاثیر منفی آن بر منطقه مشورت‌ها و گفت‌وگوهایی در قاهره داشتیم و این نشست به طور ویژه در خصوص اوضاع عراق خواهد بود.

مدنی اظهار داشت: سفر من به مصر به خاطر گفت‌وگو در خصوص نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در خصوص اوضاع عراق و خطر داعش است که پیشنهاد داده شده در نهم سپتامبر در جده و در مقر این سازمان برگزار شود.

وی اظهار داشت: گفت‌وگوهایی نیز با اتحادیه عرب در خصوص هماهنگی برای برگزاری این نشست داشته‌ایم و اتحادیه عرب نیز احتمالا نشستی را در روزهای هفتم و هشتم سپتامبر برگزار خواهد کرد.

مدنی همچنین به اهمیت دیدار خود با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر اشاره کرد و گفت: این فرصتی است تا با دیدگاه و افکار سیسی در خصوص مسائل سازمان همکاری اسلامی و نقش مصر و تلاش‌های این کشور برای حل مسائل جهان عرب و اسلام آشنا شوم.

انتهای پیام


4578685
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به سفر ماه آینده اردوغان به آمریکا از سنگ اندازی اسرائیل برای لغو آن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه گسترش اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی، دانشجویان دانشگاه سیدنی نیز با برنامه ویژه‌ای به این اقدامات اعتراضی پیوستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس مخفی آمریکا در حال آماده سازی طرحی برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به لایحه‌ای رای داده است که اگر شرکت چینی مالک تیک‌تاک آن را در ۹ ماه آینده واگذار نکند، در آمریکا با ممنوعیت روبرو می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خبرگزاری کره شمالی از سفر یک هیئت اقتصادی این کشور به ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استاد دانشگاه استنفورد گفت صدور حکم بازداشت علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل می‌تواند جنایات آن در غزه را برای مردم جهان آشکار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه بسته کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد و بعد آن را برای بایدن ارسال خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است