استانی 08:31 - 30 مهر 1397
زائران پاکستانی در پایتخت وحدت ایران اسلامی
‌مردم سیستان و بلوچستان از شیعه و سنی چندسالی است که به جمع خادمان زائرین اباعبدالله(ص) در اربعین حسینی پیوسته اند زیرا زائرین پاکستانی برای رفتن به عراق باید از خاک جمهوری اسلامی ایران بگذرند و دروازه ورودی آنها سیستان و بلوچستان و پایانه مرزی شهرستان میرجاوه است. از همین رو مردم سیستان و بلوچستان چند سالی است که سعی کرده اند با راه اندازی ستادهای مردمی و جمع آوری کمک های مردمی به نوعی به این زوار خدمت کنند و در واقع ذره ای در دریای اربعین باشند.

عشق به امام حسین(ع) شیعه و سنی ندارد

‌به گزارش ایسنا-‌ مسئولین استان چند روزی هست که با تشکیل جلسات متعدد در خصوص تامین امنیت، انتقال زائران، اسکان، برنامه ریزی های جدی را انجام داده اند.

ورود بیش از ۳۵ هزار زائر پاکستانی اربعین از طریق میرجاوه به کشور

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر از زائران پاکستانی اربعین از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شده‌اند‌.

محمدهادی مرعشی در جلسه ستاد اربعین سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ابتدای ورود زوار تاکنون بیش از 35 هزار نفر از زوار پاکستانی برای حضور در مراسم اربعین امام حسین(ع) علیه السلام از طریق مرز میرجاوه وارد جمهوری اسلامی ایران شده و خدمات دریافت کرده اند‌.

معاون امنیتی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: این زائران پس از انتقال به زاهدان در زائر سرای امام رضا(ع) استراحت می کنند و از آنجا به سمت مشهد مقدس و مرزهای غربی کشور رفته و سپس راهی کشور عراق می شوند‌.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و پیگیریهای انجام شده امسال تسهیلات بهتری نسبت به سال گذشته از لحاظ ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی برای این زائران فراهم شده است‌.

مرعشی گفت: در روزهای اخیر با وجود روند رو به افزایش و ازدحام زوار پاکستانی، مردم استان اعم از  شیعه و سنی پای کار آمده اند و با شور و علاقه و برپایی موکب و اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی از این زائران استقبال می‌کنند‌.

احتمال ورود 7 هزار زائر پاکستانی/ مرز مجدداً بازگشایی شد

فرماندار زاهدان نیز در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: با افزایش تعداد حضور زائران پاکستانی به استان پیش بینی می شود بیش از 7 هزار زائر دیگر وارد سیستان وبلوچستان شوند‌.

ابوذر مهدی نخعی اظهار کرد: چند روز پیش نیز حدود 7 هزار نفر به زائر سرای امام رضا (ع) در زاهدان وارد شده بودند.

وی اظهار کرد: از روز گذشته با افزایش چشمگیر ورود زائران پاکستانی اربعین به استان مواجه شدیم که تا پایان ساعت کاری مرز بیش از 5 هزار نفر از زوار در قالب 44 دستگاه اتوبوس موفق به ورود به کشور شدند‌.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم زیادی از زوار در داخل خاک پاکستان در انتظار ورود به ایران اسلامی بودند پس از رایزنی با مسئولان دو طرف مجدداً مرز بازگشایی شد و هم اکنون نیز زائران در حال ورود به خاک کشور هستند‌.

به گفته نخعی، بر اساس پیش بینی های انجام شده کلیه اقدمات لازم برای اسکان و پذیرایی از زائران تدارک دیده شده و با مشکل مواجه نخواهیم بود‌.

فرماندار زاهدان تاکید کرد: از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران این آمادگی اعلام شده تا هر زمانی که زائر برای ورود به کشور وجود داشته باشد مرز باز بماند تا زوار امام حسین(ع) بتوانند در اسرع وقت خود را به زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان برسانند و از امکانات رفاهی تدارک دیده شده بهره مند شوند.

رشد 28 درصدی ورود زائران پاکستانی به سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: 35 هزار زائر پاکستانی از 15 شهریورماه تاکنون از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش داشته است‌.

علی خانقائی به ایسنا گفت: با ساخت و بهره برداری از کریدور جدید ورود مسافران و نصب 8 گیت در آن ظرفیت ورود مسافر از طریق مرز میرجاوه به بیش از 10 هزار نفر در روز رسیده است‌.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: با وجود محدودیت های اقتصادی ناشی از هجمه همه جانبه دشمنان به همت همه دستگاهها و نهادهای متولی خدمات ارئه شده به زائران پاکستانی از نظر کمی و کیفی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد‌.

ویزیت 3 هزار زائر پاکستانی

فریبرز راشدی دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان نیز گفت: از زمان ورود زائر پاکستانی ‏اربعین حسینی به پایانه مرزی میرجاوه و زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان بیش از 15 هزار نفر در برابر بیماری ها واکسینه شده اند.‏

وی خاطرنشان کرد: 3 هزار نفر از زائران پاکستانی توسط تکنسین های 115ویزیت شده اند که در این راستا، 12نفر ‏برای درمان به بیمارستان اعزام شده و 379نفر در محل استقرارشان، بستری بوده و خدمات درمانی لازم را دریافت ‏کرده اند.‏

تاکید بر تامین سوخت اتوبوس های زوار اربعین

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه اتوبوس های حامل زائران ممکن است در طول مسیر برای دریافت سوخت معطل شوند باید روند سوختگیری این خودروها به گونه ای مدیریت شود تا تجمع آنان در یک جایگاه سبب طولانی شدن مدت سوختگیری نشود‌.

سید دانیال محبی در نشست ستاد اربعین سیستان و بلوچستان افزود: برنامه ریزی برای استفاده از شبکه ریلی در انتقال زائران پاکستانی تا مرز کشور عراق باید در سال های آینده انجام شود، چرا که سلامت و ایمنی آن بیشتر است‌.

وی بیان کرد: پیاده روی اربعین یک جریان و رودخانه تبادل فکر و فرهنگ است که تلاش و برنامه ریزی هر چه بیشتر برای استقبال از زائران حسینی این استان را به کانون تبادل فرهنگی تبدیل می کند‌.

استاندار تاکید کرد: استقبال مناسب از زائران پاکستانی که رنج هزاران کیلومتر از کویته تا ایران را طی کرده اند تاثیر بسیار زیادی در ادامه این مسیر تا کربلا دارد‌.

وی افزود: در ایمنی مسیر حرکت زائران از مرز میرجاوه تا مقصد باید دقت کرد و سعی کنیم تلفات و خسارات رانندگی وجود نداشته باشد‌.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایجاد زیرساخت مناسب جاده ای در قالب بزرگراه در مسیر نصرت آباد به سمت بم و همچنین ایجاد اقامتگاه ها و اماکن تفریحی برای استراحت زائران از جمله اقداماتی است که ایمنی مسیر را برای آنان فراهم می کند و برای سال‌های آینده باید در دستور کار قرار گیرد‌.

محبی تصریح کرد: یکی از مهمترین خدمات برای زائران ایجاد سرویس های بهداشتی در طول مسیر و همچنین در محل اسکان زائران است‌.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فراهم کردن آرامش زائران خاطرنشان کرد: میزبانی از زائران اربعین حسینی ظرفیت بزرگی برای این استان است که باید با مدیریت صحیح توسعه یابد.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان نیز به ایسنا گفت: میهمان نوازی و تکریم مردم مرزنشین استان از زائران پاکستانی اربعین حسینی در چند سال اخیر سبب شده امسال مردم شیعه و سنی این نقطه از ایران اسلامی با شور و عشق حسینی میزبان و بدرقه کننده چندین هزار نفر از برادران و خواهران کشور همسایه خود باشند‌.

رضا بختیاری با بیان اینکه فعالیت این ستاد برای خدمات رسانی از 21 مهر آغاز شده و تا هفت آبانماه ادامه دارد افزود: امسال علاوه بر میرجاوه سه مکان در زاهدان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران پاکستانی پیش بینی شده است‌.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده تمام تمهیدات لازم برای پذیرایی مطلوب از زوار پاکستانی پیش بینی شده است به طوری که مردم این استان آماده پذیرایی از 70 هزار زائر کشور دوست و همسایه هستند‌.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شماره حساب ۸_۱۱۵۰۳۱۳۱_۴۳_۲۴۱۰و شماره کارت 6273811124506012 به منظور واریز وجوهات نقدی شهروندان برای خدمت رسانی بهتر به زوار حسینی کشور پاکستان نزد بانک انصار به نام این ستاد دایر شده است‌.



انتهای پیام


9950402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است