ورزشی 14:06 - 11 خرداد 1395
معاون وزیر ورزش در گفت و گو با همشهری گفت هنوز تمامی اعتبارات خود را از دولت نگرفته‌ایم و تمامی مدال‌آوران تا پایان خرداد سکه‌های خود را می‌گیرند.

فدراسیون‌های المپیکی این روزها پرکارتر از همیشه هستند. حدود دو ماه و نیم تا آغاز بازی‌های المپیک 2016 باقی مانده و در این میان می‌توان تکاپوی وزارت ورزش و جوانان برای تخصیص اعتبارات مناسب به فدراسیون‌های المپیکی را مشاهد کرد.

سید مناف هاشمی، معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌و‌گو با همشهری در مورد آخرین وضعیت پرداخت اعتبارات به فدراسیون‌های ورزشی که ورزشکارانشان سهمیه المپیک کسب کرده‌اند و یا در شرف کسب سهمیه هستند مطالبی را اظهار کرد. او به این مطلب اشاره کرد که هنوز قول‌هایی که از سوی شخص رئیس جمهور برای پرداختی‌ ویژه به وزارت ورزش و جوانان داده شده بود، از سوی دولت عملی نشده است و با این حال وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا به فدراسیون‌های ورزشی با پرداخت‌های به موقع و مناسب، آرامش بدهد.

  • تا کنون دو مرحله پرداختی داشتیم

تا کنون دو مرحله از بودجه فدراسیون‌های ورزشی پرداخت شده که این مبلغ از محل یک دوازدهم فروردین‌ ماه و همچنین یک دوازدهم اردیبهشت ‌ماه داده شده توسط دولت به وزارت ورزش و جوانان پرداخت شده است. البته در این ما تخصیص بهتری به فدراسیون‌های المپیکی داشته‌ایم.

  • هنوز تمام تعهدات دولت پرداخت نشده است

بر خلاف آنچه در برخی از مصاحبه‌ها اعلام شده که تمام تعهدات دولت به وزارت ورزش و جوانان پرداخت شده ، هنوز قول‌هایی که از سوی دکتر روحانی برای پرداخت بودجه ویژه به وزارت ورزش و جوانان داده شده عملی نشده است. برای مثال هنوز 20 میلیارد تومان پول صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان پرداخت نشده و علاوه بر این مبالغی که قرار بود خارج از اعتبارات وزارت‌خانه به ما داده شود هنوز به حساب وزارت واریز نشده است.

  • با همین مبالغ مدیریت خوبی داشته‌ایم

با وجود برخی از کم و کاستی‌ها تلاش کردیم تا مدیریت خوبی را برای پرداخت بودجه به فدراسیون‌های ورزشی داشته باشیم. وزارت ورزش و جوانان در این مدت تمام توان خود را برای آرام نگه داشتن ورزش ایران در تمامی حوزه‌ها به کار بسته و هیچ‌کاری روی زمین نمانده است. البته هنوز مبالغ پرداختی در سال المپیک آن طور که باید چشم‌گیر نیست.

  • رئیس جمهور قول شارژ مالی داده‌اند

طی دستوری که دکتر روحانی داده‌اند، بودجه پرداخت نشده مربوط به سال 94 پرداخت خواهد شد و برای سال 95 هم طی دستوری از سوی ایشان قرار است یک شارژ مالی برای وزارت ورزش و جوانان صورت گیرد که برای این امر دستور دکتر نوبخت را گرفته‌ایم. البته شخص آقای نوبخت نیز دستوراتی برای پرداخت‌های ویژه از سوی دولت را به ما داده‌اند.

  • تلاش می‌کنیم هیچ‌کاری مختل نشود

ما این موارد را مطرح می‌کنیم که افکار عمومی این تلقی را نداشته باشد ما تمام پول خود را از سوی دولت گرفته‌ایم. البته وزارت وزرش و جوانان تلاش می‌کند تا رسیدن منابع جدید هیچ کاری مختل نشود و همه چیز روی روال دنبال شود.

  • تا پایان خرداد سکه‌های تمامی قهرمانان پرداخت می‌شود

تا پایان خرداد ماه تمامی ورزشکارانی که قرار است از سوی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان سکه‌ دریافت کنند، قطعا این هدایا را دریافت خواهند کرد و در این باره نگرانی وجود ندارد. بر روی این مطلب هم باید تاکید کنم که در حال حاضر صندوق در حال پرداخت سکه‌های کشتی‌گیران است.

  • هنوز تصمیمی برای پراخت پاداش به والیبالیست‌ها نداریم

در مورد این که پاداشی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای موفقیت ملی‌پوشان پرداخت شود، هنوز تصمیمی قطعی گرفته نشده و این امر بسته به درخشش والیبالیست‌ها در بازی‌های بعدی و نظر وزارت ورزش و جوانان دارد. فعلا در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

  • به فدراسیو‌ن‌های با چالش بیشتر کمک بهتری داریم

تلاش می‌کنیم تا به فدراسیون‌هایی که با چالش بیشتری روبرو هستند کمک‌های بهتری داشته باشیم. در این میان فدراسیون‌های بوکس، دو و میدانی، تیراندازی، وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو که با چالش‌ بیشتری روبرو هستند، طبیعتا مورد توجه بیشتر هستند.

  • فدراسیون‌های غیر المپیکی را فراموش نکرده‌ایم

سایر فدراسیون‌های ورزشی نیز امور جاری خود را به خوبی دنبال می‌کنند و زیر سایه فدراسیون‌های المپیکی نرفته‌اند. البته باید قبول داشته باشیم که در سال المپیکی باید به فدراسیون‌های المپیکی توجه بیشتری داشته باشیم.


7941526
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک ازبکستانی تیم فوتبال استقلال تهران به تمرینات این تیم برای دیدار‌های باقی مانده لیگ برتر ملحق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی مهدی پور هافبک استقلال به دلیل پارگی رباط صلیبی در دیدار هفته بیست و دوم مقابل مس رفسنجان ادامه فصل را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال استقلال آبی‌پوش ملاثانی بااشاره به لغو بازی این تیم و فجرسپاسی در هفته بیست و هشتم لیگ یک، گفت: در زمین خودمان باخت نداشته‌ایم و می‌خواستیم با تمام توان بازی کنیم و حق کسی ضایع نشود که متاسفانه یکسری عوامل نگذاشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره واگذاری سرخابی‌ها به کنسرسیومی از بانک‌ها و پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال نساجی گفت: چند سالی می‌شود که نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که بیرانوند شاید به بازی جام حذفی نرسد، اما به بازی با سپاهان می‌رسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که بیرانوند شاید به بازی جام حذفی نرسد، اما به بازی با سپاهان می‌رسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نراتزوری با پیروزی مقابل روسونری، بیستمین اسکودتوی تاریخ خود را به رویایی‌ترین شکل ممکن کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نواک جوکوویچ به عنوان بهترین ورزشکار جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است