استانی 12:24 - 29 خرداد 1397
رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ترس از حرف مردم مهمترین عامل ممانعت برای اهدای عضو در همدان است.

«ترس از حرف مردم» مهمترین علت ممانعت همدانی‌ها از اهدای عضو

دکتر مجید حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ماه اخیر چهار مورد بیمار مرگ مغزی در استان وجود داشت که متأسفانه موفق به رضایت‌گیری برای اهدای اعضای آنها نشدیم، افزود: ترس از حرف مردم مهمترین عامل ممانعت برای اهدای عضو در همدان است.

وی ادامه داد: عوامل دیگری همچون اعتقاد به معجزه، اعتماد به تیم پزشکی و عدم شناخت کافی از مرگ مغزی از دیگر عوامل تأثیرگذار در عدم اهدای عضو به شمار می‌رود.

حمیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمار مرگ مغزی در استان نداریم، گفت: کم بودن بیماران مرگ مغزی و عدم رضایت برخی خانواده‌ها برای اهدای عضو از دلایل پایین بودن آمار اهدای عضو است.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر 70 بیمار کلیوی در استان و 26 هزار بیمار در کشور در انتظار اهدای عضو هستند.

وی از اهدای عضو یک جوان اسدآبادی در هفته اخیر خبر داد و اظهار کرد: این جوان با اهدای قلب، کلیه‌ها، کبد، قرنیه و نسوج، جان چهار نفر را از مرگ حتمی نجات داد.

حمیدی یادآور شد: اهدای اعضای امید فرامرزی که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، دومین اهدای عضو در سالجاری در استان همدان محسوب می‌شود.

انتهای پیام


9815122
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است