سیاسی 14:55 - 25 آبان 1397
در گزیده اخبار سیاسی ۲۴ و ۲۵ آبان بخوانید؛
آزادی ۵ نفر از مرزبانان ایرانی، رایزنی هایی با موضوع ایران، تاکید عراقچی بر اهمیت بهره‌مندی ایران از منافع برجام، حمایت سران اتحادیه اروپا و آفریقای‌جنوبی از برجام و تاکید بر عملی شدن تمام‌عیار آن، تکذیب خبر توقف واردات کالاهای ایرانی از سوی اقلیم کردستان، مروری بر خبرهای حقوقی و قضایی در هفته‌ ی گذشته و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، بیست چهارم و بیست و پنجم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

آزادی ۵ مرزبان ایرانی/پاسخ به منتقدان ظریف با استناد به بیانات رهبری/رایزنی‌هایی با موضوع ایران

به گزارش ایسنا، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام آزادی ۵ مرزبان ایرانی در پاکستان گفت: امید زیادی به آزادی تمام گروگان‌ها داریم. وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانانی که در میرجاوه به گروگان گرفته شده‌اند، گفت: تاکنون ۵ یا ۶ نفر آزاد شده‌اند و قرار است نیروهای پاکستانی آن‌ها را به کشورمان تحویل دهند.

سردار جعفری همچنین با اشاره به یاوه‌گویی‌های رژیم آل‌سعود علیه کشورمان گفت: پاسخ‌های انقلاب اسلامی در مقابل رژیم آل سعود عمدتاً غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به‌صورت چراغ‌خاموش، مخفی اما دردناک برای آن‌هاست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:رییس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل امتحان خود را پس داد و زمانی که گفت من بهترین رئیس جمهور آمریکا بودم با خنده حضار پاسخش را گرفت.آیت الله محمد امامی کاشانی در بخش دیگری از صحبتهایش در خطبه اول  نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد:امروز تمام دنیا با نگاه صدق و امانت به جمهوری اسلامی نگاه می کنند.

رایزنی هایی با موضوع ایران

وزیر امورخارجه آمریکا و ولیعهد بحرین در یک تماس تلفنی با یکدیگر درباره ایران گفت‌وگو کردند. دو طرف در این تماس تلفنی درباره لزوم حل سیاسی مناقشه یمن و اهمیت آن، مقابله با ایران در منطقه و مسائل دوجانبه رایزنی کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم که برای شرکت در نشست آسه‌آن به سنگاپور سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت که در دیدارش با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا درباره مسائل مختلفی از جمله خروج واشنگتن از معاهده هسته‌ای میان دو کشور (INF) و روابط با ایران گفت‌وگو کرده است.

همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا با یکدیگر دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کردند.دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو در این دیدار به رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران تبریک گفته و ادعا کرده است که این تحریم‌ها گامی مهم از سوی آمریکا برای برقراری صلح در منطقه و جهان است.

***

هفته گذشته محمد جواد ظریف در راستای دفاع از پیوستن ایران به «FATF» و همچنین اهمیت تصویب لوایح پولشویی در کشور به صورت صریح و شفاف از وجود فسادی در کشور به عنوان پولشویی سخن گفت که با انتقاد برخی از دلواپسان و منتقدان همیشگی شخص ظریف مواجه شد. در پاسخ به این منتقدان به اظهارات مقام معظم رهبری جهت اهمیت مبارزه با قاچاق و پولشویی و تدوین قوانین کارآمد و موثر بر مبارزه با این فسادها اشاره شده است که گزارش آن را میتوانید اینجا بخوانید.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در نشست کمیته سوم اجلاس ۷۳ مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران با اهداف سیاسی تصویب شده و مردود است قاسمی اظهار داشت: این قطعنامه بدون در نظرگرفتن واقعیات موجود ایران، مبتنی بر نگرشی گزینشی، تبعیض آمیز، غرض ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است که آن را مردود می‌دانیم.

همچنین سران اتحادیه اروپا و آفریقای جنوبی در هفتمین نشست مشترک خود در بلژیک بیانیه‌ای منتشر کردند که در بخشی از آن به اهمیت تداوم برجام و اجرایی شدن تمام‌عیار و موثر آن تاکید شده است.

با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران؛ برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا گفت: ما مجبور بودیم معافیت‌هایی را به چند کشور بدهیم تا از افزایش قیمت نفت جلوگیری کنیم.

همچنین اسقف اعظم «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان در دیدار با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان برجام را برای صلح و ثبات منطقه مثبت ارزیابی و از تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد. وی افزود: واتیکان به طور رسمی مخالف اعمال اینگونه تحریم ها بوده و همگام با دیگر کشورهای اروپایی سازوکارهایی را برای کاهش تحریم ها دنبال می کند.

سخنگوی دولت اقلیم کردستان نیز ضمن تکذیب خبر توقف واردات کالاهای ایرانی گفت: تصمیمات ما بطور مستقیم به تصمیمات دولت فدرال عراق مرتبط است. وی افزود: اقلیم کردستان بر تجارت با ایران تکیه دارد و بطور مستقیم از تحریم های ضدایرانی آمریکا تاثیر خواهد پذیرفت و امیدواریم که این اختلافات بزودی پایان یابد.

در هفته‌ای که سپری شد شاهد اتفاقات و اخبار مهم و مختلفی در حوزه حقوقی و قضایی بودیم. از جمله اخباری که در این هفته بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت خبر اعدام سلطان سکه بود که یادآوری کرد حتی اگر سلطان هم باشی اعدام خواهی شد. گزارش کامل این اخبار را میتوانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام


9974767
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است