استانی 15:48 - 30 بهمن 1398
ایسنا/خراسان جنوبی رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: همراه نداشتن کارت ملی، مانعی برای حضور در انتخابات و رأی دادن نیست.

برای رای دادن چه مدارکی لازم است؟

علی وفادار، امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به همراه داشتن اصل کارت ملی الزامی نیست، اما لازم است فرد از شماره ملی خود آگاهی داشته باشد.



وی ادامه داد: به همراه داشتن اصل کارت ملی ،روند احراز هویت رأی دهندگان را تسریع می‌کند.



به گزارش ایسنا، وی افزود: افرادی که در زمان مراجعه به شعبه اخذ رأی، کارت ملی خود را به همراه ندارند و به ارائه شماره ملی خود بسنده می‌کنند، در بازه زمانی ثبت شماره 10 رقمی کارت ملی توسط کاربر رایانه، قدری منتظر خواهند ماند.



رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان جنوبی تصریح کرد: به استناد ماده 38 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 56 آیین نامه اجرایی آن، افراد واجد شرایط رأی دادن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به منظور ثبت مشخصات و دریافت برگ رأی باید اصل کارت ملی یا شماره ملی و اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.



وفادار با اشاره به این که برخی به اشتباه تصور می‌کنند به علت نداشتن کارت هوشمند ملی نمی‌توانند رأی بدهند، افزود: این موضوع صحت ندارد و افراد واجد شرایط رأی دادن می‌توانند با در دست داشتن اصل کارت ملی یا شماره ملی و اصل شناسنامه خود به یکی از شعب ثبت نام و اخذ رأی مراجعه کنند.



وی یادآور شد: بر اساس اطلاعات اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی، حدود 93 درصد واجدین شرایط رأی دادن در استان ، کارت هوشمند ملی را در اختیار دارند و در این خصوص استان رتبه چهارم صدور کارت هوشمند ملی در کشور را دارد.





انتهای پیام


10401925
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است