گوناگون 10:53 - 10 تیر 1394
برخورد با آسیب‌های اجتماعی مانند کارتن‌خوابی، معتادان و انواع دیگر آسیب‌ها یکی از مواردی است که طرح انضباط شهری آن را در منطقه‌۱۲دنبال می‌کند.

منطقه‌ای که برخی محلاتش با حضور معتادان و کارتن‌خواب‌ها گره‌خورده و آسایش و آرامش ساکنان را تحت‌تأثیر قرار داده است. یکی از اقدامات زیرساختی برای تأمین امنیت در چنین نقاطی و تبدیل محله‌ها و کوچه‌پسکوچه‌ها از معابری بدون امنیت به معبری مناسب و امن برای تردد و زندگی، تأمین روشنایی و رفع تاریکی است. تاریکی حس امنیت را با خود می‌برد و به‌ گفته مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران که مسئولیت انضباط اجتماعی را در طرح انضباط شهری منطقه‌12 به‌عهده دارد بسیاری از ساکنان این منطقه از تردد شبانه در کوچه‌پسکوچه‌ها گریزانند و تأمین روشنایی را به‌عنوان یکی از خواسته‌های خود عنوان کرده‌اند.

آنگونه که وی به همشهری گفته سازمان زیباسازی با همکاری شهرداری منطقه‌12طی بازدید شبانه از کوچه‌پسکوچه‌های این منطقه، معابرو محلات و همچنین بوستان‌های تاریک و نیمه‌تاریک را شناسایی کرده و قراراست با همکاری اداره برق، روشنایی این معابر و مکان‌ها را تأمین کنند.

حمیدرضا نیلی معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی نیز به همشهری گفت:‌ منطقه‌12 به نسبت دیگر مناطق تهران، تاریک‌تر است. طبق قانون تأمین روشنایی معابر وظیفه شرکت توزیع برق است ما نیز بعد از شناسایی این معابر با اداره برق مکاتباتی داشته‌ایم تا اگر کابل‌کشی زیرزمینی یا هوایی، سیم‌کشی برای تأمین روشنایی در این معابر لازم است انجام شود، زیباسازی نیز همکاری لازم را انجام خواهد داد.

وی همچنین به برخی دیگر از اقدامات سازمان زیباسازی در محدوده منطقه‌12و تبدیل آن به مکانی درخور و مناسب بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون عمده این فعالیت‌ها در محدوده میدان مشق و 9بنای ارزشمند و تاریخی این محور در حال اجراست تا مبلمان ویژه و نورپردازی مناسب در این محور اجرا شود. نورپردازی تعدادی دیگر از بناهای تاریخی و ارزشمند در این منطقه همچون بقعه امامزاده یحیی(ع)، عمارت معمار‌باشی، حمام نواب، مسجد فخر در بازار، امامزاده سیداسماعیل(ع) و... نیز در دستور کار سازمان زیباسازی و در راستای اجرای طرح انضباط شهری قرار گرفته که به‌زودی انجام خواهد شد.


6672388
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است